معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی تنها با رویکرد افزایش توان تولید و توسعه صادرات و با رعایت صلاح و صرف کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۵۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین؛ عباسعلی درافشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره نحوه جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان قزوین اظهار داشت: کارگروه جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان قزوین تشکیل شده و در این زمینه استانداری قزوین تمام تلاش خود را می‌کند تا به نحو مطلوب عمل کرده و سرمایه‌گذاران متعددی جذب کند.

وی افزود: نگاه ما در سرمایه‌گذاری ارتقاء توان تولید کشور و توسعه صادرات است، نه تأمین منافع سایر کشورها و در این راستا تمامی جوانب سرمایه‌گذاری خارجی در کارگروه مذکور سنجیده شده و با آراء اعضا در مورد جذب سرمایه‌گذار تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، قطع به یقین صرف و صلاح کشور و منافع سرمایه‌گذاران و شرکت‌های صنعتی داخلی در نظر گرفته شده و با این رویکرد درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

درافشانی انتقال تکنولوژی را یکی دیگر از اهداف جذب سرمایه‌گذاری خارجی برشمرد و عنوان کرد: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی سعی بر این است از صنایعی استقبال شود که متناظر آن در کشور وجود نداشته و یا ضعیف است تا از این رهگذر بتوانیم تکنولوژی روز دنیا را هم در اختیار داشته باشیم.

وی بیان کرد: گاهی سرمایه‌گذار خارجی فقط برای بازاریابی و فروش محصول خود به استان قزوین می‌آید که با آنها موافقت نمی‌شود، چرا که استان قزوین تنها یک مصرف کننده نیست بلکه ظرفیت‌هایی دارد که می‌توان بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

درافشانی خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بزرگی در بخش صنعت و کشاورزی است که می‌تواند زمینه خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر نیز یک هیئت تجاری روس در حال رایزنی با مسئولان بازرگانی استان قزوین است که می‌توانیم محصولات لبنی، فراورده‌های دامی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت و شوینده ها را با نهاده‌های دامی مبادله کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار