رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: شورای گفتگو با شناسایی مشکلات و موانع تولید و ایجاد تعامل منطق با مسئولان بهترین مکان برای تسریع در حل مشکلات و برداشتن موانع تولید است.
کد خبر: ۲۶۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 16 July 2016
به گزارش تابناک ا زقزوین به نقل از خبرنگار مهر، بیست و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر شنبه در استانداری قزوین تشکیل شد.

علیرضا کشاورز قاسمی در این جلسه گفت: تلاش ما در شورای گفتگو طرح شفاف مشکلات و ایجاد تعامل با مسئولان برای حل سریعتر تنگناها و رفع موانع تولید است تا دغدغه صنعتگران و بهره برداران این بخش کاهش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: از مدیران واحدهای صنعتی خواسته ایم هرجا با دستگاهی مشکل دارند با اتاق درمیان بگذارند و با همین روش توانسته ایم بسیاری از موانع را با حضور مدیران دستگاههای مرتبط از مسیر تولید برداریم.

وی اضافه کرد:برای تمدید و صدور کارت بازرگانی ارائه مفاصاحساب ضروری است که این کارمشکل ساز شده و ازمسئولان انتظار داریم با تقسیط بدهی قطعی مالیاتی و بیمه ای از توقف فعالیت تولیدکنندگان جلوگیری شود.

مجید کشاورز مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین هم با ارائه گزارشی از مشکلات واحدهای لبنی در استان گفت:برخی واحدهای صنفی با عرضه شیرهای غیر پاستوریزه سلامت مردم را به خطر انداخته و برای تولیدکنندگان هم مشکل ساز شده اند که رسیدگی به این وضعیت ضروری است.

وی بیان کرد: ضعف در نحوه توزیع لبنیات در این واحدها موجب عرضه محصول غیرسالم شده که باید ضمن ساماندهی این وضعیت بر نحوه تامین و توزیع لبنیات این واحدها نظارت دقیق تری صورت گیرد.

کشاورز مقدم اظهارداشت: با تشکیل کنسرسیومی از این واحدهای کوچک و تامین شیر سالم می توان هم به این صنف کمک کرد و هم توزیع شیر سالم را تقویت کرد که امیدواریم با حمایت استانداری و دادن تسهیلات کم بهره بتوانیم انگیزه و بستر لازم را برای این کار فراهم کنیم.

قجر بیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: تب مالت از بیماری هایی است که همواره می تواند در صورت رعایت نکردن بهداشت سلامت شهروندان را تهدید کند لذا عرضه شیر غیر پاستوریزه مهمترین عامل ابتلا به این بیماری است.

وی گفت: ۳۰ درصد شیرهایی که به صورت فله ای در فروشگاهها عرضه می شود آلوده به تب مالت است لذابه شهروندان هشدار داده و توصیه می کنیم لبنیات پاستوریزه خریداری کنند و به بهانه ارزان بودن شیرهای فله ای و یا باور غلط این که این نوع شیر مقوی تر است سلامت خود را به خطر نیندازند.

قجربیگی هم نظارت و کنترل در خصوص توزیع شیر پاستوریزه در استان را مهم دانست و جلوگیری از فروش لبنیات غیر بهداشتی را با جدیت خواستار شد.

رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز هم در ادامه این جلسه تصمیم گیری درست در برخورد با مشکلات را مهم دانست و اظهارداشت: اگربخواهیم بدون مطالعه با واحدهای عرضه کننده شیر آزاد برخورد کنیم بر مشکلات افزوده شده و آسیب های دیگری را ایجاد خواهیم کرد لذا باید در این زمینه با تدبیر و برنامه ریزی جلو برویم.

وی اظهارداشت: نظارت بر محل تامین شیر واحدهای لبنی کوچک و ساماندهی فعالیت این صنف و کمک به عرضه شیر سالم می تواند مشکلات کنونی را حل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار