رئیس انجمن صنفی دفاتر پشخوان استان قزوین گفت: 183 خدمت دولتی با رویکرد تسهیل در امور مردم و توسعه دولت الکترونیک در دفاتر استان ارائه می شود.
کد خبر: ۲۶۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، قاسمعلی صفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، کانال های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه خدمات مناسب و در دسترس بودن مراکز خدمات از جمله اهداف دولت خدمتگزار در توسعه دولت الکترونیک و دفاتر پیشخوان خدمات دولت است.
وی، وظیفه دفاتر پیشخوان را ارائه بخشی از خدمات سازمان های دولتی در تمامی نقاط شهری و روستایی دانست و ادامه داد: کاهش فاصله مراکز خدمات با مخاطبان و توزیع متناسب امکانات در شهرها و روستاهای کشور، ضرورت ایجاد دفاتر دولت پیشخوان در محدوده شهرها و حتی روستاهای کشور برای ارائه خدمات به مردم را روشن می سازد.
به گفته وی، در حال حاضر 183 خدمت دولتی و غیردولتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان قزوین ارائه می شود که از این تعداد 73 خدمت، اصلی و بسیار ضروری به شمار می رود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر پشخوان خدمات دولت و بخش عمومی استان قزوین اضافه کرد: به زودی خدمات جدید از جمله کارت سلامت بهداشت، ثبت احوال و آب منطقه ای به خدمات قابل ارائه در این دفاتر افزوده می شود.
وی یادآور شد: براساس بند 5 مصوبه دولت الکترونیک مقرر شده دفاتر پیشخوان استان قزوین در مدت 2 هفته به شبکه ملی خدمات متصل تا تمام مکاتبه های دولتی از این طریق صورت گیرد.
وی ضرورت و اهمیت این دفاتر در سال های اخیر را بسیار روشن و با اهمیت برشمرد و گفت: امیدواریم با تعامل موثر سازمان ها و اداره ها در زمینه افزایش سطح خدمات اصلی دفاتر پیشخوان استان، شاهد کاهش هزینه ها و مراجعه مردم به سازمان ها و دستگاه های دولتی باشیم.
حدود 16 هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حدود 10 هزار واحد در روستاها و 6 هزار واحد دیگر در شهرها به عرضه خدمات می پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار