میزان بارندگی در ماه های مهر، آبان، آذر و دیماه سالجاری 22 میلیمتر ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 56 میلیمتر بوده است.
کد خبر: ۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴ 18 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدرضا اسدی اظهار داشت: در صورت تداوم این وضعیت، شهرهای کوهپایه ای کاشان از جمله قمصر، نیاسر و جوشقان با مشکل جدی در بحران کم آبی روبرو خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سال آبی 94-93 در کاشان با شرایط موجود نگران کننده و نیازمند اجرای برنامه های مدیریت مصرف در مصارف خانگی، تجاری، صنعتی، فضای سبز و کشاورزی است.

مدیرعامل آبفای کاشان با تاکید بر اینکه سرانه مصرف آب در کشور و منطقه کاشان دو برابر متوسط سرانه جهانی است، گفت: اصلاح روش مصرف و ارایه الگوی صحیح در مصرف نیازمند فرهنگ سازی و اجرای برنامه های فرهنگی است.

اسدی با تاکید بر اینکه تاثیر فرهنگ سازی مدیریت مصرف از طریق اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در پنج تا 10 سال آینده می تواند حدود 50 درصد سرانه مصرف آب را در منطقه کاشان کاهش دهد، یادآور شد: در صورتیکه این اتفاق فرهنگی اثرگذار محقق و نهادینه شود تا چندین سال می توان از منابع آب موجود استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد مصارف آب در بخش شرب مربوط به مصارف خانگی و حدود 15 درصد مربوط به سایر مصارف است، اظهار داشت: در صورتی که فرهنگ صرفه جویی مصرف آب نهادینه شود، بطور یقین می توان به هدف اصلی که تامین آب برای دراز مدت در منطقه کاشان است، برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار