شهردار اردبیل از آغاز تورهای رایگان اردبیل‌گردی برای مسافران تابستانی در شهر اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 18 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: تورهای رایگان اردبیل‌گردی با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مرکز استان به گردشگران و میهمانان تابستانی از اول هفته جاری آغاز می‌شود.

وی گفت: زمان حرکت تورهای رایگان اردبیل‌گردی روزانه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در ساعت 11 صبح و 16 بعد از ظهر بوده و ثبت‌نام برای شرکت در این تورها از میدان عالی قاپو جنب درب ورودی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام می‌شود.

لطف‌اللهیان بیان کرد: گردشگران در این تور از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر اردبیل همچون مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، جمعه مسجد، پل‌های تاریخی، منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل، موزه‌های استان، موزه تاریخی طبیعی و بازار سنتی اردبیل دیدن می‌کنند.

وی یادآور شد: تلاش مجموعه شهرداری این است که اردبیل به عنوان یک کلانشهر در مسیر توسعه قرار گیرد.

شهردار اردبیل ادامه داد: انتخاب پروژه‌های ضروری، توسعه محور و زیربنایی از جمله وظایف مهم مدیریت شهری اردبیل به خصوص در زمان رکود اقتصادی است.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: درآمد محقق شده شهرداری اردبیل در سه ماهه اول سال در مقایسه با درآمد پیش‌بینی شده 58 درصد کم شده است، اما این رکود نمی‌تواند موجب کاهش تعدد و تنوع خدمات شهرداری شود.

وی بیان کرد: شهرداری اردبیل علیرغم رکود 58 درصدی درآمدها، بیش از 350 پروژه خرد و کلان با اعتبار 140 میلیارد تومان در سطح شهر اردبیل اجرا می‌کند.

شهردار اردبیل به اجرای تک پروژه‌های متعددی در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: پل قدس با برآورد هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد تومان و توسعه شورابیل با 39 پروژه در حال اجرا در این مجموعه جزو پروژه‌های مهم انتخاب شده مجموعه شهرداری اردبیل است.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: بدون تامین زیرساخت‌ها امکان جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد و از این رو انتخاب پروژه‌های ما در مجموعه شورابیل بر پایه توسعه زیرساخت این مجموعه بوده است.

وی افزود: 39 پروژه در حال اجرا در شورابیل با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان با هدف ارتقای سلامت جامعه، ارتقای نشاط اجتماعی و توسعه شهری با جذب سرمایه‌گذار انجام می‌گیرد.

شهردار اردبیل گفت: احداث دو پارک در شورابیل با پیشرفت 80 درصدی، تامین روشنایی این مجموعه با اعتبار 700 ریالی، احداث ورودی‌های جدید، احداث رینگ سلامت به طول 7.5 کیلومتر، احداث رینگ دوم شورابیل از جمله پروژه‌های درحال اجرای منطقه گردشگری شورابیل است.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: یکی از اقدامات در نظر گرفته شده در شورابیل جدا سازی مسیر سواره رو در این مجموعه است.

وی گفت: رینگ کنونی دور دریاچه ویژه عبور پیاده، دوچرخه، قطار لاستیکی، موتور برقی بوده و ون‌های ویژه شورابیل برای تردد گردشگران خواهد بود.

شهردار اردبیل عنوان کرد: رینگ دوم شورابیل با دسترسی به ورودی‌های جدید شورابیل و پارکینگ‌های تعبیه شده در ورودی‌های مجموعه در اختیار گردشگران با خودروهای شخصی خواهد بود.

لطف‌اللهیان افزود: عمده پروژه‌های در حال اجرا پیشرفت 70 درصدی دارند و اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های اجرا شده در 4 ماه گذشته بیش از 68 میلیارد تومان بوده که بخشی از آنها در هفته آینده افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: تقاطع نیار از جمله تک پروژه‌های بسیار مهم در سطح شهر اردبیل است که جهت ساماندهی این تقاطع 30 ملک به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع توسط شهرداری تملک و تخریب شده است.

شهردار اردبیل از همراهی اصحاب رسانه در یک سال اخیر در انعکاس اخبار و رویدادهای استان اردبیل قدردانی کرد و گفت: ما از نقدها و انتقادهای دلسوزانه اصحاب رسانه و ورودشان به عرصه اطلاع‌رسانی برای عموم مردم در مورد کارهای انجام شده قدردانی می‌کنیم.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: در سال‌های اخیر شهرداری‌ها به یک مجموعه و نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شد‌ه‌اند که به رغم نواقصی که در حوزه مدیریت واحد شهری وجود دارد شهرداری با تنوع خدمات به رغم سایه سنگین رکود تلاش می‌کند تا در عرصه خدمت‌رسانی موفق عمل کند.

وی گفت: به هیچ‌وجه به رغم این رکود و کاهش اعتبارات خدمات شهرداری تعطیل یا متوقف نشده است بلکه محصول اقتصاد شهر را در اجرای پروژه‌های مختلف در مناطق چهارگانه شهر اردبیل شاهد هستیم.

شهردار اردبیل یادآور شد: از رقم پیش‌بینی‌ درآمدها در سه ماهه اول امسال که 76 میلیارد تومان بوده متاسفانه با 58 درصد کاهش درآمد ما به 27 میلیارد تومان رسیده و این کمبود منابع درآمدی شهرداری را در ارائه خدمات عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی با برخی تنگناها و مشکلات روبه‌رو کرده است.

لطف‌اللهیان رویکرد فعالیت‌های شهرداری را اقدامات توسعه محور با در نظر گرفتن اولویت‌های شهری توصیف کرد و گفت: در این بین رویکرد اصلی ما توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک ضرورت و مقدم بر هر کار عمرانی است.

وی به اجرای 350 پروژه با سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها با رقم 68 میلیارد تومان در گرامیداشت هفته اردبیل افتتاح می‌شود و در مناسبت‌های دیگر همچون هفته دولت، هفته دفاع مقدس و دهه فجر سایر پروژه‌ها نیز در یک روند تدریجی تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

شهردار اردبیل در پایان سخنان خود بیان کرد: بیشترین تاکید ما در اجرای پروژه‌های متعدد اعم از تک پروژه و پروژه‌های زیربنایی نگاه توسعه محور است که می‌تواند فراتر از وظیفه ذاتی بستر توسعه پایدار را نیز فراهم آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار