ا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد گفت: برای حل مشکل کمبود آب در روستاهای استان علاوه بر آبرسانی با تانکر، ساخت 30 مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۲۶۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 21 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد فاتحی با اعلام این خبر اظهارکرد: شرکت آبفار در قالب دو راهکار کوتاه مدت و میان مدت برای رفع مشکل کم آبی در روستاها برنامه ریزی کرده که راهکار میان مدت آن ساخت مجتمع آبرسانی روستایی و طرح های آبرسانی تک روستایی است.
وی افزود : اعتبار پیش بینی شده برای مجتمع های آبرسانی که امسال در دستور کار قرار دارد 565 میلیارد ریال و طرح های تک روستایی 21.2 میلیارد ریال است که بخشی از آن در سال 94 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است .
مدیرعامل آبفار یزد تصریح کرد: سعی شده منابع آبی این مجتمع ها از منابع نسبتا پایدار استان تامین شود تا کاهش بارش بر این منابع کمتر تاثیرگذار باشد.
فاتحی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای کوتاه مدت تامین آب مناطق روستایی استان آبرسانی سیار توسط 16 تانکر سیار و 442 تانکر ثابت است که در فصل تابستان این تعداد افزایش می بابد.
وی حفرچاه جدید، کف شکنی و بازسازی چاه های موجود ، خرید آب از منابع مجاور و کشاورزی، بازسازی شبکه های توزیع و خطوط انتقال و ایجاد سامانه های تله متری را از دیگر راهکارهای پیش بینی شده برای کاهش مشکلات تامین آب روستایی استان برشمرد.
این مسئول درباره اهداف اجرای این طرح ها گفت : هدف اجرای مجتمع های آبرسانی و طرح های تک روستایی بهره مندی روستاییان از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار، کاهش هزینه های نگهداری و بهره برداری تاسیسات، توزیع عادلانه آب در سطح روستاها و پیشگیری از اثرات بحران خشکسالی در روستاهاست .
به گفته فاتحی خدمات آبفار استان یزد در یکهزار و 194روستا با جمعیتی حدود 271 هزار نفر به 102 هزار و 474 مشترک روستایی ارائه می شود.
از جمعیت حدود یک میلیون و 100هزار نفر استان یزد 85 درصد شهری و 15 درصد ساکن مناطق روستایی هستند.
هم اکنون آب شرب مورد نیاز روستاهای استان یزد از طریق 422 منبع آبی شامل 45 رشته قنات، 15 دهنه چشمه و 350 حلقه چاه و 12 تاسیسات همجوار تامین می شود که از این تعداد 77 منبع آبی خشک و 98 منبع آبی نیز در آستانه خشک شدن است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار