قزوین- ایرنا- مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین گفت: اعیاد مذهبی باید به گونه ای برگزار شود که جوانان با شرکت در آن احساس نشاط کنند.
کد خبر: ۲۶۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام در جلسه شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور روز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام هشتم امام رضا (ع) را دهه کرامت نامگذاری کرده و این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین فرهنگ و معارف اسلامی می باشد.
وی با تاکید بر اینکه همواره مسائل فرهنگی دغدغه دستگاههای مختلف بوده و هست در ادامه، افزود: اسلام دین زیبایی ها و رحمانیت است و ما باید بتوانیم آن را به نسل جوان معرفی کنیم.
بیدخام اضافه کرد: بی شک اگر قشر جوان جلوه های زیبای دین اسلام را بشناسند و جلوه عملی آن را در میان خانواده مشاهده کنند، به فرهنگ غربی گرایش نخواهند داشت.
وی برنامه های پیشنهادی دفتر امور بانوان در دهه کرامت را برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی، با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی الگوی ایرانی اسلامی در پوشش مناسب و الگوهای مناسب، راه اندازی بازارچه های فصلی در پارک ها به منظور تسهیل گری و فراهم آوردن شرایط مناسب جهت حمایت از زنان توانمند استان، برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، راه اندازی نمایشگاه و آموزش گذر مهارت اعلام کرد.
این مسئول با اعلام اینکه این آموزش ها در قالب یک دوره پنج روزه پیش بینی شده است، اظهارداشت: هدف از اجرای این نمایشگاه هدایت جوانان به سوی اشتغالزایی است، چرا که امروزه جوانان بر این باورند که می بایست برای اشتغال تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و در نهایت پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، انتظار جذب در بدنه دولت را دارند، ولی هدف ما از برگزاری این نمایشگاهها تغییر نگرش آنان است.
بیدخام تصریح کرد: امیدواریم که این فعالیت ها نتیجه بخش بوده و منجر به ارتقای فرهنگ جامعه شود.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار