رئیس هیئت مدیره موسسه ذریه الرسول یزد از احیای آیین شال سبز در یزد خبر داد و گفت: به سادات یزد شال سبز اهدا خواهد ش
کد خبر: ۲۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 23 April 2015

به گزارش تابناک یزد،  تا چندی پیش سادات در یزد از شال گردن سبز استفاده می کردند و به واسطه استفاده از این شال در سطح شهر شناخته می شدند اما مدتی است که این سنت به ویژه در میان نسل جوان به دست فراموشی سپرده شده است.

قرار است در روز عید غدیرخم به سادات شاخص استان از جمله استاندار یزد، شال سیادت اهدا شود تا این سنت دوباره در استان یزد احیا شود و سادات را همواره با شال گردن سبز ببینیم.

ارثی با اشاره به فعالیت های موسسه فرهنگی ذریه الرسول یزد عنوان کرد: تلاش می کنیم با اجرای برنامه های مختلف به ویژه در مناسبت های مذهبی، فرهنگ سیادت و تکریم سادات را در استان یزد ارتقا ببخشیم.

وی ضمن تشریح برخی از این برنامه ها بیان کرد: از آنجا که جایگاه معنوی سادات در فرهنگ اسلامی ما از اهمیت بالایی برخوردار است، این موسسه در راستای تکریم سادات که عموما از ذریه گرامی پیامبر اکرم (ص) هستند، راه اندازی شده است.

ارثی با بیان اینکه استان یزد از نظر بافت جمعیتی، سادات بسیاری را در خود جای داده است، عنوان کرد: ۲۰ درصد از جمعیت این استان را سادات تشکیل می دهند و یزد در این زمینه در جایگاه دوم کشور بعد از استان مازندران قرار دارد.


مهر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار