مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تلاش برای ثبت ملی بافت تاریخی شهرستان ابرکوه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 01 August 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به ثبت ملی بافت تاریخی شهرهای میبد، یزد و اردکان و قرار گرفتن بافت تاریخی یزد در آستانه ثبت جهانی اظهار داشت: تلاش‌ها برای ثبت ملی بافت تاریخی ابرکوه نیز آغاز شده و به زودی این بافت ارزشمند ثبت ملی می‌شود.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی ابرکوه در معرض خطر قرار داشت، عنوان کرد: پرونده این بافت تکمیل شده و برای ثبت در فهرست آثار ملی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه به تازگی نیز یزد شهر ملی نساجی و میبد شهر ملی زیلو معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد پرونده یکی از این دو مورد نیز سال آینده برای ثبت جهانی آماده سازی می‌شود.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت جهانی 11 قنات در سطح کشور عنوان کرد: قنات‌های زارچ و حسن آباد مشیر نیز از استان یزد در زمره قنات‌های ثبت شده جهانی قرار گرفته‌اند.

وی از ادامه تلاش‌ها برای تکمیل و آماده‌سازی پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد خبر داد و عنوان کرد: چندی پیش نیز معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی برای بررسی این موضوع به استان یزد سفر کرده بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار