فرماندار اسلام آباد:
فرماندار اسلام آبادغرب بر لزوم نظارت بر مدیران از سوی رسانه ها و روزنامه نگاران، تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 08 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، افشین کریمی، شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور مسئولان و اصحاب رسانه این شهرستان در سرسرای غدیر برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای رسانه، افزود:کسانی که در راه رسالت خبررسانی و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم می کنند، نزد پروردگار جایگاهی رفیع دارند.
وی اظهار داشت: از نظر اندیشمندان علم سیاست، تجمیع قدرت و ثروت موجب فساد می شود و انسان ها به دلیل شرایط غریزی و روانی و نیز دلیل کمبود منابع، روبه انحصار و سلطه می آورند، از این رو تجربه ثابت کرده برای اینکه حاکمان فاسد نشوند لازم است بر آنها نظارت شود.
فرماندار اسلام آبادغرب اظهار کرد: امروز هرکدام از ما یک خبرنگار آماتور هستیم و با وجود شبکه های اجتماعی به شهروند - خبرنگار تبدیل شده ایم زیرا عرصه اطلاع رسانی گسترده و پاسخگویی تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است.
وی گفت: امیدواریم؛ خبرنگاران با آموزش بیشتر و تقویت تعهدی که در درونشان است علاوه بر کاهش آسیب های خود، بتوانند نظارتی فراگیر بر عمکلکرد مسئولان داشته باشند.
کریمی افزود: خبرنگاران باید نمایندگی مردم را داشته باشند و به عنوان یک دیده بان عمل کنند و در ورطه تسویه حساب های شخصی نیفتند زیرا این رویه اعتماد مردم را به خبرنگاران کم می کند و از آنجا که رسانه با مخاطب معنا پیدا می کند؛ اگر مردم را از دست بدهند ناگزیر سقوط خواهند کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که خبرنگاران شهرستان اسلام آبادغرب با تشکیل صنف در سال های آینده، خودشان میزبان آیین روز خبرنگار باشند.
همچنین رضا عباسی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد نیز در این مراسم، گفت: خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، دلسوزی و وظیفه شناسی هستند زیرا در میان مردم زندگی می کنند و سلامت هرجامعه ای در گرو تلاش آنان است.
وی ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران اسلام آبادغرب در یک سال گذشته، بیان داشت: اصحاب رسانه این شهرستان در استان کرمانشاه پیشرو اطلاع رسانی هستند و این اداره در صدد است با برگزاری دوره های آموزشی، بنیه علمی خبرنگاران شهرستان را ارتقاء بخشد.اسلام آباد غرب با 150 هزار نفر در 55 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار