تابناک زنجان گزارش می دهد:
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه نظام حمایتی از سالمندان در کشور نامناسب و ضعیف است، گفت: از کل جمعیت سالمندی 30 درصد جمعیت سالمند در استان دارای وضعیت مناسب مالی و بی نیاز از حمایت های نهاد حمایتی هستند.
کد خبر: ۲۷۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 09 August 2016
مراقبت از سالمندان یکی از اصول فرهنگ اجتماعی ما با پشتوانه عمیق دینی و شریعتی است و هنوز هم با وجود گسترش مراکز حمایتی و اقامتی از جمله خانه های سالمندان بسیاری از خانواده ها والدین خود را در منازلشان نگهداری می کنند.

با این حال باید پذیرفت که برخلاف گذشته نسل پرجمعیت جوان امروز در سالهای آینده به یک جمعیت بزرگ از سالمندان نیازمند مراقبت بدل خواهند شد و باید برای آن ایام برنامه ریزی های لازم را پیش بینی نمود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این رابطه و در طی جلسه شورای ساماندهی سالمندان با اشاره به جهش افزایش تعداد سالمندان اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در 20 سال آینده کشور ما با یک پدیده ناگهانی افزایش سالمندی روبرو خواهد شد.

مسیح‌الله سلطانی افزود: بر اساس آمارها امروزه جمعیت سالمندی کشور در حدود هشت درصد است که در 20 سال آینده به حدود 16 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ سالمندان باید فرهنگ نگهداری از سالمندان نیز در جامعه تقویت گردد.

سلطانی با اشاره به فرهنگی نگهداری از سالمند در کنار خانواده توصیف کرد و گفت: خوشبختانه از این نظر استان زنجان وضعیت مناسبی دارد و دولت نیز در تلاش است که با ارائه مشوق‌هایی همین فرهنگ بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: از کل جمعیت سالمندی 30 درصد جمعیت سالمند در استان دارای وضعیت مناسب مالی و بی نیاز از حمایت های نهاد حمایتی هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در شرایط ضعف نظام حمایتی خانواده‌ها بهترین تکیه‌گاه برای سالمندان محسوب می‌شوند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در پایان با تاکید بر تقویت فضای ورزش مورد نیاز سالمندان گفت: خوشبختانه فضای مناسبی برای ورزش سالمندان وجود دارد و با توجه به اینکه سالمندان در زمینه زمان ورزش محدودیتی ندارند، از همین رو می‌توان فضاهای بیشتری در اختیار آنها قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار