رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت: طرح سنجش سلامت امسال به شهریور ماه موکول شده تا در مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک اجرا شود.
کد خبر: ۲۷۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 10 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سید محمد موسوی اظهار کرد: این طرح از 2 سال گذشته تنها در مرکز استان اجرا می شد که امسال برای سال تحصیلی 96 - 95 به هفت شهرستان و منطقه آموزشی این استان گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون در بهمن ماه اجرا می شد، افزود: اجرای این طرح امسال به شهریور ماه موکول شده تا در مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک اجرا شود.

موسوی هدف از اجرای این طرح را مداخله زود هنگام، کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای 9 هزار نفر در این استان گفت: این طرح نیز از 24 خرداد ماه در 14 پایگاه آغاز و بمدت دو ماه ادامه دارد.

به گفته موسوی، در اجرای این طرح نوآموزان دختر و پسر در زمینه های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی مورد سنجش قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: این طرح با بکارگیری 110 نفر شامل آزماینده بینایی، آزماینده شنوایی، تحصیلی و مسئول پایگاه و منشی مراقب بهداشت و پزشک در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام با بیان اینکه پارسال در اجرای این طرح 9 هزار نوآموز زیر پوشش سنجش قرار گرفتند، گفت: از این تعداد 50 نوآموز برای ثبت نام به مدارس استثنایی ارجاع و سلامت مابقی آنها مورد تایید قرار گرفت تا برای ثبت نام به مدارس عادی مراجعه کنند.

موسوی یادآور شد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: از مجموع 700 دانش آموز استثنایی در استان ایلام که در 22 آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند تعدادی در قالب طرح فراگیر بعنوان دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار