مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان:
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که بیش از 50 درصد از فاضلاب شهر کرمانشاه بدون تصفیه شدن به داخل رودخانه قره سو می ریزد.
کد خبر: ۲۷۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 11 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شهر کرمانشاه با حدود یک میلیون نفر جمعیت یکی از کلان شهرهای کشور محسوب می شود که مردم آن روزانه 700 تن زباله تولید می کنند.
غلامحسین کاظمی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه  اظهار داشت: متاسفانه سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه به خوبی عمل نمی کند.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه شهر کرمانشاه نیاز به بازسازی و گسترش دارد، افزود: براساس بازرسی های به عمل آمده این تصفیه خانه فقط بین 40 تا 50 درصد فاضلاب شهر را تصفیه می کند و مابقی فاضلاب شهری بدون تصفیه به رودخانه های قره سو و آبشوران می ریزد.
رودخانه قره سو که از سراب روانسر سرچشمه می گیرد از وسط شهر کرمانشاه عبور می کند و پس از متصل شدن به رودخانه گاماسیاب به سمت استان لرستان جریان پیدا می کند.
رودخانه آبشوران نیز که از چشمه های سراب قنبر در جنوب شهر کرمانشاه سرچشمه می گیرد پس از عبور از مرکز شهر به رودخانه قره سو می ریزد.
**فاضلاب شهرک صنعتی مشکوک به آلودگی است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه به ورود فاضلاب های صنعتی به رودخانه قره سو اشاره کرد و گفت: اکنون فاضلاب شهرک صنعتی کرمانشاه که به رودخانه قره سو می ریزد مشکوک به آلودگی است.
کاظمی با بیان اینکه موضوع رسیدگی به فاضلاب شهرک صنعتی بیستون در دست بررسی است، گفت: تذکرهای لازم در باره فاضلاب شهرک صنعتی کرمانشاه داده شده و در صورتی که آلودگی فاضلاب آن به صورت قطعی مشخص شود با آن برخورد خواهد شد.
وی یادآور شد: پیش از این فاضلاب آلوده نیروگاه حرارتی بیستون و کارخانه قند بیستون نیز به رودخانه گاماسیاب وارد می شد، که با آن برخورد شد.
به گفته مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه اکنون پرونده رسیدگی به تخلفات زیست محیطی نیروگاه و کارخانه قند بیستون در قوه قضاییه در حال بررسی است.
کاظمی پالایشگاه نفت کرمانشاه که در جوار رودخانه قره سو قرار دارد را یکی از واحدهای سالم دانست و گفت: پالایشگاه کرمانشاه در کنترل فاضلاب های خروجی خود دقت بسیاری دارد به نحوی که آب خروجی از سیستم تصفیه فاضلاب برای پرورش ماهی استفاده می شود و سپس به رودخانه قره سو می ریزد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار