کد خبر: ۲۷۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 12 August 2016
تابناک: دبیر استانی ششمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی 21 هزار نفر از گیلانی ها با شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی رتبه نخست حضور در این جشنواره را کسب کردند.

امیر محمدپور، دبیر استانی ششمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی و مدیر کل کتاب نهاد خانه های عمومی گیلان امروز(21 مرداد) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی که در مجتمع آموزشی و رفاهی شهید مطهری بندر انزلی برگزار شد، با تشریح فعالیت های این جشنواره اظهار کرد: چهاردهمین سال جشنواره رضوی در حال برگزاری است که بخش کتابخوانی رضوی ششمین  دوره است که به مجموع این جشنواره، اضافه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در پنج دوره گذشته دستگاه های متفاوتی متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بودند، افزود: امسال برای اولین سال نهاد کتابخانه های کشور متولی برگزاری این جشنواره شد.

 

محمدپور با بیان اینکه در پنج سال اخیر مجموعا 40 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند، گفت: با متولی گری امور کتابخانه ها امسال 253 هزار و 823 نفر در این جشنواره شرکت کردند که 21 هزار نفر از آنان گیلانی هستند که رتبه نخست حضور در این جشنواره را کسب کردند.

 

وی از همراهی 21 دستگاه فرهنگی استان در برگزاری این جشنواره خبر داد و هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج سیر زندگی حضرت امام رضا(ع)، آشنایی با  سبک زندگی آن امام و ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.

 

محمدپور در ادامه اذعان کرد: امسال برای نخستین بار این مسابقه بر اساس تفکیک سنی در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شده که با تاکید بر «خانواده محور»، شرکت کنندگان به صورت خانواده نیز در این جشنواره شرکت کردند.

 

وی همچین تصریح کرد: 420 عنوان کتاب با موضوع امام رضا(ع) در استان موجود است که این تعداد در سطح کشور، 820 عنوان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار