کد خبر: ۲۷۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 13 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه برخی افراد در مذاکرات هسته ای نگاه غیر انقلابی داشتند، گفت: مردم با استکبار جهانی سازش نخواهند کرد.

 آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: عزیزترین مردم در دنیا و آخرت اهل تقوا هستند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند دو گروه سرور و عزیز مردم هستند، عزیزترین مردم در دنیا اهل سخاوت و بخشش هستند و عزیزترین مردم در آخرت اهل تقوا هستند، تصریح کرد: اگر تقوا داشته باشید در روز قیامت جزء عزیزترین مردم به شمار می آیید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به ۱۱ ذی القعده میلاد مبارک امام رضا(ع) گفت: سراسر زندگی امام رضا(ع) برای ما درس است.

امام رضا(ع) منادی توحید است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه شخصیت علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزات سیاسی امام رضا(ع) برای ما درس است، تصریح کرد: امام رضا(ع) منادی توحید و پرچم دار امامت و ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) منادی توحید بوده و مردم را به توحید و بندگی خداوند متعال دعوت کرده است، افزود: زمانیکه این امام بزرگوار از مدینه به خراسان سفر کردند در شهر نیشابور علما و دانشمندان از ایشان درخواست کردند که یک حدیث ارزشمند را برای مردم بیان کنند که این امام بزرگوار حدیث معروف سلسله الذهب را بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در مورد این حدیث تا کنون چندین جلد کتاب نوشته شده است، گفت: این حدیث آنقدر پرمغز و پرمحتوا است که بسیاری از اندیشمندان در رابطه با آن شرح نوشته اند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: اگر بخواهیم درسی از امام رضا(ع) بگیریم درس توحید و امامت است.

پیروزی حزب الله لبنان آغاز خفت و خواری رژیم صهیونیستی بود

وی در ادامه با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: امروز مقاومت اسلامی به عنوان الگویی برای مبارزه با استکبار و متجاوزین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه پیروزی حزب الله لبنان، پیروزی مقاومت اسلامی در منطقه بوده است، تصریح کرد: نقطه آغاز نفوذ و گسترش گفتمان انقلاب در منطقه پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه بوده است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه پیروزی حزب الله آغاز اضمحلال و خفت و خواری رژیم صهیونیستی بوده است، افزود: حزب الله لبنان امروز ثبات و امنیت را منطقه ایجاد کرده و دنیا روی حزب الله حساب باز می کند.

وی افزود: این الگوی مقاومت را تنها راه نجات ملت های مسلمان منطقه از یوق استکبار می دانیم.

آزادگان دوران دفاع مقدس تندیس استقامت هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه شنبه ۲۶ مردادماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس و روز آزادگان اظهار داشت: آزادگان تندیس استقامت هستند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آزادگان سالیان سال در برابر شکنجه های مزدوران بعثی ایستادگی کردند و افتخار آفریدند، تصریح کرد: آزادگان مایه افتخار ملت ایران هستند.

وی افزود: آزادگان امتحان خود را پس دادند و ایمان خود را ثابت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به پنجشنبه ۲۸ مردادماه سالروز وقوع کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد با هدف بازگردندان محمدرضا پهلوی به ایران گفت: بعد از ماجرای ملی شدن صنعت نفت و بیرون راندن پهلوی دوم از کشور آمریکا و انگلیسی ها با دخالت آشکار در ایران کودتا کردند و دوباره شاه را به کشور برگرداند و این حکومت ننگین بیش از ۳۰ سال ادامه یافت.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه از ۲۸ مرداد تا امروز دست آمریکا به خون ملت ایران آلوده است، تصریح کرد: این وقایع مایه عبرت است.

درس عبرت کودتای ۲۸ مرداد نفوذ دشمنان به کشور است

وی با تاکید بر اینکه وقتی دشمن ببیند اختلاف در بین مسئولان وجود دارد نفوذ می کنند، افزود: عبرت کودتای ۲۸ مرداد موضوع نفوذ است و وقتی میان دکتر مصدق و آیت الله کاشانی اختلاف افتاد دشمنان به کشور نفوذ کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز یکی از توطئه های دشمنان نفوذ به کشور است، اظهار داشت: دشمن همه توطئه ها را به کار گرفت و سرش به سنگ خورد اما این بار دشمن با ترفند دیگر و با الفاظ زیبا جلو آمد و نامه نوشتند و امضاء کردند که در مورد انرژی هسته ای مذاکره کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه عده ای تصور می کردند آمریکا راست می گوید اما همان زمان رهبر معظم انقلاب فرمودند که مذاکره اشکال ندارد اما طرف مذاکره کننده شیطان است و دروغ می گوید و تنها به دنبال منافع خود است، تصریح کرد: امروز بیش از ۶ ماه از مذاکره گذشته است و برای همه روشن شده که آمریکا پایبند به عهد و پیمان خود نیست.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال سلطه و نفوذ و منافع خود است، افزود: ایران بر اساس توافق ها عمل کرده اما آمریکا هیچ کاری نکرده و فقط در حرف گفتند تحریم های برداشته شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مدیران وزارت اطلاعات فرمودند مبارزه با آمریکا از مبانی تخطی ناپذیر امام بزرگوار است، گفت: امام(ره) با آن درایت و هوشیاری که داشتند مبارزه با آمریکا را یک مبارزه دائمی دانستند و آمریکا را شیطان بزرگ خواندند.

نگاه برخی افراد در مذاکرات هسته ای نگاه غیر انقلابی بوده است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در دیدار مردم لرستان با رهبر معظم انقلاب نیز ایشان سیاست های کلی ۱.۵ سال گذشته خود را بازخوانی کردند و علت مخالفت با مذاکره را این رفتارهای آمریکا دانستند، تصریح کرد: طرف مقابل ما در مذاکرات یک شیطان درنده خو است که دنبال چپاول و از بین بردن نظام اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا همان روزهای اول نیز می گفت که شکل تحریم ها باقی می ماند اما برخی فکر می کردند با مذاکره و امضا تحریم ها برداشته می شود، افزود: نگاه برخی افراد در مذاکرات نگاه غیر انقلابی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز نیز برخی افراد نسبت به پیشبرد اقتصادی کشور و معیشت مردم نگاه غیر انقلابی دارند و پیشرفت اقتصادی را در دلارهای آمریکایی می بینند، اظهار داشت: این نگاه غلط است و ثابت شده دلارهای آمریکا تا کنون دردی را دوا نکرده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آمریکا کدام کشوری که رابطه صمیمی با آنها داشته را آباد کرده؟ تصریح کرد: ترکیه که هم پیمان آمریکا بود چقدر تلاش کرد خود را به اتحادیه اروپا نزدیک کند اما آمریکا کودتای مشابه ۲۸ مرداد را در ترکیه تکرار کرد.

مردم با استکبار جهانی سازش نمی کنند

وی با تاکید بر اینکه آمریکا سلطه گر است و قابل اعتماد نیست، افزود: مردم با استکبار جهانی سازش نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه راه پیشرفت کشور توجه به ظرفیت های داخلی است، گفت: تکیه بر توانمندی های داخلی راز خوشبختی ایران است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: بر مشکلات نظامی غلبه کردیم و امروز از نظر نظامی یکی از قدرتمند ترین کشورها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از نظر سیاسی ایران یکی از بیدارترین ملت ها است، افزود: از نظر اجتماعی بر بسیاری از آسیب های اجتماعی غلبه کرده ایم و از نظر فرهنگی نیز غنی ترین کشور هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: این مشکلات اقتصادی با عنایت خداوند متعال و دنبال کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد.

تقدیر نماینده ولی فقیه در استان از امام جمعه موقت خرم آباد

در حاشیه اقامه نماز جمعه امروز در مصلای الغدیر خرم آباد از زحمات حجت الاسلام قاسم متقی نیا امام جمعه موقت شهرستان خرم آباد تقدیر شد.

آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه حجت الاسلام متقی نیا بیش از 10 سال است که به عنوان امام جمعه خرم آباد عهده دار مسئولیت بوده اند، گفت: امروز از زحمات ایشان در به انجام رساندن مسئولیت مهم خود در برپایی نمازجمعه تقدیر می کنیم.

حجت الاسلام متقی نیا استاد حوزه و دانشگاه بوده و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان را در کارنامه کاری خود دارد. وی بیش از 10 سال است که به عنوان امام جمعه موقت خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر به ایراد خطبه می پردازد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار