کد خبر: ۲۷۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 14 August 2016


مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز گفت: طرح طاها با جدیت در این استان پیگیری می‌شود.

فتانه شکرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون تولید و عرضه برخی از محصولات نیازمند دریافت علامت اجباری استاندارد است.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار تأکید دارد که این محصولات به دلیل اینکه با سلامت و امنیت شهروندان ارتباط مستقیم داشته و مصرف کالاهای بی‌کیفیت و بدون استاندارد سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، تولیدکنندگان محصولاتی از این دست ابتدا باید مجوزهای لازم و همچنین علامت استاندارد اجباری را دریافت کرده و سپس اقدام به تولید و توزیع کنند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز افزود: برای نظارت دقیق و اجرای صحیح برنامه‌های در دستور کار، سازمان استاندارد طرح هماهنگ استاندارد با نام مخفف طاها را تدوین و به ادارات کل ابلاغ کرده است.

شکرالهی بیان داشت: از زمان ابلاغ این دستورالعمل، طرح طاها با جدیت در استان البرز اجرا و پیگیری می‌شود و این طرح به صورت موقتی نیست و ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس طرح فوق، بازرسان به صورت سرزده و نامحسوس در مراکز تولید و عرضه کالا و محصولات در استان حضور یافته و کالاهای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد به ویژه محصولاتی که باید دارای علامت استاندارد اجباری باشند را شناسایی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز ادامه داد: مردم باید از فهرست محصولاتی که نیازمند استاندارد اجباری هستند، آگاه بوده و با ما در راه مبارزه و جمع‌آوری کالاهای فاقد این علامت همکاری لازم را داشته باشند.

شکرالهی اظهار داشت: بنابراین انتظار داریم که شهروندان در صورت مشاهده کالاهایی که فاقد علامت استاندارد بوده یا کد ده‌رقمی استاندارد را ندارند، بلافاصله مأموران و بازرسان ما را در جریان قرار داده و مطمئن باشند که گزارش‌های آنها در کمترین زمان ممکن پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تولید و عرضه‌کنندگان کالا در استان البرز باید مطمئن باشند که بازرسان سازمان استاندارد در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی در این زمینه، بلافاصله با متخلفان برخورد قاطع قانونی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار