کد خبر: ۲۷۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 14 August 2016


فرماندار شهرستان فردیس گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در استان البرز و شهرستان فردیس با قطعی آب روبه‌رو نیستیم، اما نمی‌توان این وضعیت را به صورت طولانی مدت ادامه داد.

علی‌قنبر زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی در تامین آب شرب و آب کشاورزی و صنعتی مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: علت اصلی مربوط به خشکسالی‌های پیاپی در یک دهه اخیر، کاهش نزولات آسمانی و عدم رعایت الگوهای مصرف هم در بخش شهری و هم در بخش‌های صنعتی و کشاورزی است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان فردیس افزود: کار به جایی رسیده که برای تامین آب شرب با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم و برخی از مناطق کشور با قطعی آب گسترده روبه‌رو هستند.

زمانی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در استان البرز و شهرستان فردیس با قطعی آب روبه‌رو نیستیم، اما نمی‌توان این وضعیت را به صورت طولانی مدت ادامه داد.

وی بیان داشت: به طور قطع اگر اقدامات زیربنایی، عمرانی و همچنین فرهنگی لازم را در سطح استان و شهرستان فردیس به درستی اجرا نکنیم، در آینده نزدیک با معضلات و بحران‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم.

فرماندار فردیس افزود: در حال حاضر بخش‌های مختلف اجرایی و مدیریتی در تلاش برای تامین آب مورد نیاز هستند، اما این تلاش‌ها بدون همکاری و تعامل همه‌جانبه به نتیجه نمی‌رسد.

زمانی گفت: یکی از نیازهای اصلی در این بخش، ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و رعایت الگوهای مصرف است و مردم باید در این حوزه شرایط را به طور کامل مد نظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: اگر ذخایر موجود آب را به درستی استفاده نکنیم و به طور مداوم شاهد حفر چاه‌های غیرمجاز بوده و مردم در خانه‌ها و محیط‌های کشاورزی و صنعتی برای مقابله با هدر رفت آب، تلاش نکنند، طی چند سال آینده آبی برای مصرف نخواهیم داشت.

فرماندار فردیس در پایان تصریح کرد: بنابراین لازم است که مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی در کنار هم قرار گرفته و طرح‌های مربوط به حفظ و حراست از ذخایر زیرزمینی، منابع موجود و مصرف صحیح را با هم پیگیری و اجرا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار