مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خبرداد:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اقدام به ایجاد و تجهیز گنجینه دومقلعه فلک الافلاک خرم آباد با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال خبرداد.
کد خبر: ۲۷۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 15 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از  اقدام به ایجاد و تجهیز گنجینه دو قلعه فلک الافلاک خرم آباد  با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال خبرداد.
غلامرضا سلیمانی با اعلام این خبر گفت: بنای تاریخی فرهنگی قلعه فلک الافلاک خرم آباد که همچون نگینی در مرکز دره باستانی خرم آباد می درخشد، متعلق به دوره ساسانی است که به شماره 883 مورخ 1348/7/10 هجری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ایجاد و تجهیز گنجینه دوم قلعه فلک الافلاک
وی  افزود:این قلعه که در گذشته دارای کاربری های حکومتی، نظامی، زندان و ... بوده که امروزه به عنوان فضاهای اداری، موزه ای، آزمایشگاهی و گنجینه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
سلیمانی ادامه داد : این اداره کل به لحاظ فراوانی اشیاء تاریخی- فرهنگی و در راستای نگهداری مناسب ، تأمین حفاظت وامنیت آنها اقدام به ایجاد و تجهیز گنجینه دوم با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال نموده است.
در ادامه محمدرضا اسدی معاون میراث فرهنگی استان گفت:این گنجینه که در فضای حیاط اول قلعه ایجاد و تجهیز گردیده است، دارای مساحتی قریب به 30 متر مربع می باشد که قفسه ها و محفظه های آن گنجایش بیش از 5000 شیء را خواهد داشت. این گنجینه مجهز به سیستم دوربین مدار بسته، اطفای حریق، پایش الکترونیکی و تجهیزات جانبی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار