معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح شناسایی بهترین ژنوتیپ‌های گردو در دستور کار محققان است.
کد خبر: ۲۷۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 15 August 2016
محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در بازدید از مزرعه تحقیقاتی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج اظهار داشت: طرح شناسایی بهترین ژنوتیپ‌های گردو به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های تحقیقاتی در زمینه باغی هم اکنون توسط محققان در دستور کار ویژه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرایی شدن این طرح، ابتدا شرایط هر منطقه در کشور بررسی می‌شود و سپس این طرح به مرحله اجرا درمی‌آید.
این مسؤول با بیان اینکه روش‌های مختلفی در این رابطه وجود دارد،‌ افزود: از جمله آن می‌توان به تکثیر از طریق نهال و یا پیوند سرشاخه نام برد.
معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه طرح های کشاورزی و رسیدن به یک پیشرفت از مهمترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است افزود: رفع موانع تولیدات کشاورزی و مرتفع کردن مشکلات در بخش‌های مختلف کشاورزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی داشت.
طهماسبی تأکید کرد: با توجه به اینکه ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی است و بسیاری از استان‌های مختلف کشور قابلیت‌های زارعی و کشاورزی را دارند لذا باید با رفع مشکلات و حمایت از کشاورزان به سمت توسعه این صنعت پیش برویم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با حمایت از کشاورزی و کشاورزان می‌توانیم به سمت توسعه اقتصادی و تحقق شعار امسال نیز پیش برویم بیان داشت: استفاده درست از ظرفیت‌های کشاورزی می‌تواند ما را به سمت تحولات اساسی در زمینه اقتصاد و اشتغال پیش ببرد.
وی در ادامه سخنان خود به طرح پیوند و سرشاخه کاری گردو در مقیاس انبوه اشاره کرد و گفت: در این راستا و براساس اقدامات انجام شده این طرح جهاد دانشگاهی تهران در مدت پنج تا 10 سال در باغات گردوی شهرستان تویسرکان اجرایی می‌شود.
به گفته طهماسبی، این طرح با مشارکت مسؤولان استان همدان و شهرستان تویسرکان، سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و باغداران تویسرکان اجرایی شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه ایران یکی از مراکز اصلی ذخیره ژنتیکی گیاهی محسوب می‌شود،‌ افزود: ذخایری همچون گیاهان دارویی و درختانی مانند گردو، انار، پسته، بادام و سایر محصولات در کشور گنجینه بزرگ ژنتیکی برای کشور محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار