مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران یزد از برگزاری هشتمین همایش سراسری آزادگان کشور ( اردوگاه مفقودان تکریت 11 ) در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 16 August 2016
به گزارش تابناک یزداحمد ابراهیمی افزود: این همایش با حضور حدود 700 نفر از آزادگان و خانواده های آنها با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری دوم لغایت چهارم شهریورماه در دانشگاه یزد برگزار می شود .
وی ادامه داد: در این همایش ضمن انجام سخنرانی توسط مسئولان کشوری و استانی ، آزادگان به بیان خاطرات خود از دوران اسارت می پردازند و برنامه های جنبی فرهنگی و هنری انجام می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد همچنین از برگزاری برنامه های متنوع جانبی برای آزادگان از قبیل بازدید از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی دارالعباده یزد اشاره کرد.
به گزارش ایرنا ، ابراهیمی هدف از برگزاری این همایش بزرگ کشوری را گامی مهم در راستای بزرگداشت مقام و منزلت آزادگان ، تکریم آنها و تبیین خاطرات و انتقال آن به نسل جوان ذکر کرد .
وی گفت: آزادگان آیه های صبر و مقاومت هستند و باید همواره ضمن تکریم آنها در راستای ترویج ارزش های دفاع مقدس و انتقال دقیق آن به نسل های آینده تلاش بعمل آید .
هفت همایش گذشته آزادگان در شهرهای اصفهان، مشهد، همدان، دزفول، ساری، تهران و شیراز برگزار شده و یزد میزبان هشتمین دوره از این همایش ها است.
اردوگاه تکریت واقع در استان صلاح الدین عراق و زادگاه صدام در قلب یک پادگان نظامی قرار داشت که بیش از 2 هزار نفر در آن نگهداری می شدند که از این تعداد 74 نفر یزدی بودند.
این اردوگاه چون از دید صلیب سرخ پنهان مانده به اردوگاه مفقودین ایران نامگذاری شده بود و به طور مستقیم زیر نظر استخبارات عراق اداره و کنترل می شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار