معاون آموزشی حوزه‌های کشور؛
تابناک: معاون آموزشی و امور استان‌های حوزه‌‍‌های علمیه کشور تاکید کرد که حوزه‌های علمیه یکی از بهترین راه‌های تبلیغ وقف هستند.
کد خبر: ۲۸۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 20 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی معاون آموزشی و امور استان‌های حوزه‌‍‌های علمیه کشور پیش از ظهر امروز در نشست کمیته‌های وقف و حوزه‌های علمیه همدان، لرستان و مرکزی با اشاره به مستقل عمل کردن حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه افتخارشان این است که اتکا به منابع مردمی و مشارکت‌های مردمی دارند که این منابع همان منابع اوقاف است.

وی افزود: اگر آثار حیات بخش وقف به درستی تبیین و تدوین شود این سنت الهی سهم چشمگیری در تحول ساختار فرهنگی جامعه ایفا خواهد کرد.

معاون آموزشی و امور استان‌های حوزه‌‍‌های علمیه کشور با اشاره به جلسات کمیته‌ای اوقاف با حوزه‌های علمیه گفت: جلسات کمیته‌ای که در این راستا داشتیم تا کنون مفید واقع شده و در استان‌ها گره‌های کاری بوده است که از طریق همین جلسات باز شده است.

حجت الاسلام فرحانی خاطرنشان کرد: وقف در طول تاریخ تمدن اسلامی در ایجاد و تعالی این تمدن به صورت یک موسسه‌ مالی و اعتباری درآمد و در نقش‌های مختلف از فعالیت‌های خیرخواهانه و ارائه‌ خدمات به اشخاص و موسسات، سرپرستی یتیمان، مستمندان و بیماران و نیازمندان و مراقبت و توجه بر اوضاع و احوال آنان حضوری فعال و پر ثمر داشته است.

وی تولید ثروت در جامعه اسلامی با هدف خدمت به محرومان و فقرزدایی را عملی پسندیده در درگاه خداوند متعال برشمرد و گفت: برخی افراد متأسفانه دید درستی نسبت به انفاق و وقف ندارند و دائما در پی ثروت اندوزی شخصی هستند حال آن که سرمایه‌گذاری حقیقی جلب رضایت خدا از طریق این اعمال صالح و صدقات جاریه است.

معاون آموزشی و امور استان‌های حوزه‌‍‌های علمیه کشور تصریح کرد: یکی از راه‌های تبلیغ وقف این است که وقف کارکردش را در حوزه‌های علمیه نشان دهد.

حجت الاسلام فرحانی با اشاره به تعامل اوقاف با حوزه‌های علمیه گفت: هر چقدر این تعامل و ارتباط بیشتر باشد وقف و فرهنگ وقف توسعه بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار