بررسی آخرین وضعیت بیمارستان قرچک، چرایی انتقال تیم شهید منصوری و راه‌اندازی مراکز تفریحی ازجمله موضوعاتی بود که در گفت‌وگو با فرماندار قرچک موردبررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 22 August 2016
سید محمدحسن محمودی: شهرستان قرچک یکی از نزدیک‌ترین مناطق به پایتخت است که در دولت گذشته از ورامین جدا و به شهرستانی مستقل ارتقا پیدا کرد.

از طرفی قرچک، اقوام و طوایف مختلفی را در خود جای‌داده و ویژگی مهاجرپذیری این منطقه سبب شده تا عده‌ای، نام ایران کوچک را برای قرچک برگزینند و از طرف دیگر یکی از جوان‌ترین شهرستان‌های استان تهران به‌حساب می‌آید و با توجه به نوپا بودن این شهرستان، نیازمند توجه جدی و ویژه مسئولان است.

مردم شهرستان قرچک طی سال‌های اخیر مطالبات مختلفی را در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و غیره داشته و از مسئولان انتظار دارند که قدم‌های مؤثری برای حل مشکلات و دغدغه‌های آنان برداشته شود، مشکلاتی که در صورت برطرف شدن، مسیر توسعه و رشد شهرستان را شتاب مضاعف می‌بخشد.

بررسی آخرین وضعیت بیمارستان و فاضلاب قرچک، چرایی انتقال تیم شهید منصوری، ظرفیت‌های شهرک صنعتی و راه‌اندازی مراکز تفریحی نظیر سینما ازجمله موضوعاتی است که در گفت‌وگو با فرماندار شهرستان قرچک موردبررسی قرارگرفته است.

* تیم شهید منصوری قرچک به‌عنوان نماد ورزش این شهرستان محسوب می‌شد و بسیاری از مردم و جوانان این منطقه به تیم ریشه‌دار و مطرح شان افتخار می‌کردند و امروز این سؤال در ذهن بسیاری از شهروندان قرچکی وجود دارد که چه عاملی سبب انتقال نماینده فوتسال قرچک از این شهرستان شد؟

شهید منصوری قرچک دارای اسپانسر شخصی بود و طبق قانون، بخش‌های دولتی نمی‌توانند به تیم‌های ورزشی کمک کنند، اما مذاکرات مفصلی برای ماندگاری نماینده فوتسال قرچک از سوی مسئولان صورت گرفت و با توجه به شرایط مالی که به تیم اجبار شده بود، خود مسئولان باشگاه تصمیم به واگذاری تیم گرفتند.



بنده عقیده دارم که در حال حاضر جایگزینی برای تیم شهید منصوری قرچک نداریم اما از روش‌های مختلف استفاده خواهیم کرد تا فضای شور و نشاط ورزشی در این شهرستان حاکم باشد و منطقه قرچک در رشته فوتسال درخشش خود را ادامه دهد.

*امروز راه‌اندازی مراکز تفریحی نظیر سینما برای شهرستان چند صدهزارنفری قرچک به یک مطالبه جدی و مهم تبدیل‌شده، در این زمینه چه برنامه‌هایی را در اولویت کاری خود قرار داده‌اید؟

راه‌اندازی مراکز تفریحی ازجمله سینما یکی از نیازهای جدی و عمده شهرستان قرچک محسوب می‌شود و یکی از اولویت‌هایی که باید در دستور کار رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرار بگیرد، تعیین تکلیف سینمای شهرستان است.

به نظر بنده باید از ظرفیت ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان نظیر شهرداری برای ارتقای سرانه‌های تفریحی و احداث سینما در قرچک به‌خوبی بهره برد.

*شهرستان قرچک در حوزه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از توانمندی و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و چه برنامه‌هایی برای حل مشکل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و شکوفایی و رونق هر چه بیشتر اقتصاد منطقه دارید؟

از زمان ابلاغ دستورالعمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قرچک، هشت جلسه با محوریت این موضوع برگزار و تاکنون واحدهای تولیدی و صنعتی مختلف در این جلسه و نشست‌ها مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کرده و هفت واحد صنعتی و شش واحد گلخانه‌ای نیز که متقاضی دریافت تسهیلات بودند، به استان تهران معرفی شدند.

شهرک صنعتی قرچک که به‌عنوان قلب تپنده اقتصادی منطقه محسوب می‌شود نیز از ظرفیت‌های بسیار بالای اقتصادی و تولیدی برخوردار است و تلاش شده تا این استعدادها به مرز شکوفایی برسد، به‌طوری‌که با فعال شدن شهرک صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی و حضور سرمایه‌گذاران، ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در شهرستان قرچک دور از دسترس نخواهد بود.

باید توجه داشت، زمانی که منطقه ای برای احداث شهرک صنعتی انتخاب می شود، پارامترها و شاخص های متعددی مورد بررسی قرار می گیرد و اگر مناطقی از این شاخص ها برخوردار نباشد، شهرک صنعتی در آنجا احداث نخواهد شد.

شهرک صنعتی قرچک با تحقیق و بررسی شاخص های مختلف در حال احداث است و سرمایه گذاران و فعالان تولیدی فراوانی برای حضور در این شهرک اعلام آمادگی کرده اند و هم اکنون نیز تلاش های برای افزایش واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرک صنعتی ادامه دارد، چرا که حضور فعالان تولیدی به رشد و توسعه شهرستان کمک کرده و وضعیت اشتغالزایی را بهبود می بخشد.

از طرف دیگر تلاش داریم تا با رعایت قوانین و ضوابط موجود، زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی فراهم شود و در این راستا از ظرفیت‌های موجود برای شکوفایی اقتصادی منطقه بهره خواهیم گرفت.

عقیده دارم که اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز در حوزه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شکوفایی استعدادها و توانمندی اقتصادی شهرستان نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند و باید از این ظرفیت نیز به‌خوبی بهره گرفت.

*بدون تردید با توجه به کمبودهای موجود در حوزه بهداشتی و درمانی منطقه، پروژه بیمارستان قرچک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستانی به‌حساب می‌آید که مردم منتظر اتمام و بهره‌برداری آن هستند، آخرین وضعیت این پروژه چگونه است؟



بیمارستان قرچک با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام بود که مشکلاتی در مصالحات و موافقت ها به وجود آمد که در خود شهرستان بود که خوشبختانه اقدامات لازم برای حل مشکل انجام‌شده و اگر مانعی به وجود نیاید و پروژه با سرعت گذشته ساخته شود، می‌توان در اوایل سال آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان شهرستان قرچک باشیم.

*برخی معتقدند که ناهنجاری‌های اجتماعی در شهرستان قرچک به دلیل مهاجرپذیر بودن منطقه و حضور اقوام و فرهنگ‌های گوناگون بیشتر از بسیاری مناطق است، آیا این موضوع را قبول دارید؟

بنده اعتقاددارم که شهرستان قرچک به نسبت جمعیت و شرایط جغرافیایی و نزدیکی به تهران در حوزه اجتماعی از وضعیت مناسبی برخوردار است و ما در زمره شهرستان‌هایی هستیم که در این حوزه از امتیازات خوبی برخورداریم.

البته برخی ناهنجاری‌های اجتماعی باید با حضور و مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی حل شود اما امروز می‌توان این موضوع را اعلام کرد که شهرستان قرچک در حوزه امنیت اجتماعی مشکلی ندارد.

*پروژه فاضلاب شهرستان قرچک در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

پروژه فاضلاب شهرستان قرچک از پروژه‌های مهم منطقه است که اعتباری ۶۰ میلیاردی برای انجام آن در نظر گرفته شده که پس از امضای نامه از سوی استاندار تهران در مرحله امضای وزیر نیرو است و اعتقادداریم که با یک حرکت جهادی و قانونی و فنی، می‌توان این پروژه که نقش مهمی را حل مشکلات شهرستان خواهد داشت به سرانجام نهایی رساند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار