رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: با احداث فاز 2 مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مساحت 7 هزار متر تعداد 300 شرکت دانش‌بنیان در این فاز مستقر می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 22 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی موسی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: احداث فاز 2 مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مساحت 7 هزار متر شروع می‌شود که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد 300 شرکت دانش‌بنیان در فاز 2 مرکز تحقیقات این دانشگاه مستقر می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ناامیدی موجب خارج شدن سرمایه انسانی از کشور می‌شود باید روحیه نشاط، امید و مثبت‌اندیشی در دانشجویان تقویت شود چراکه دانشجویان فرهیختگان کشور هستند که در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تعداد 35 کرسی آزاداندیشی برای دانشجویان برگزار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش مؤسسات غیرانتفاعی از موارد مهم در کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است و با توجه به کنترل نرخ تورم نرخ شهریه در امسال 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

موسی‌خانی با اشاره به هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین تصریح کرد: تعداد 412 نفر هیأت علمی این دانشگاه هستند و اساتید دانشگاه نیز موظف هستند 3 روز در هفته در دانشگاه حضور داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان با نگاه درون‌زا و برون‌زا است به صورتی که اتکا به دانش‌ و توانایی خود، اقتصاد دانش‌بنیان با نگاه درون‌زا معنا می‌شود و به‌دست آوردن تکنولوژی روز دنیا و حضور جدی با تولید محصولات در سهم بازار جهانی نگاه برون‌زا به اقتصاد دانش‌بنیان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تأکید بر توسعه کارآفرینی در دانشگاه یادآور شد: دفتر توسعه کارآفرینی در دانشگاه ایجاد می‌شود چراکه دانشگاه‌ها مبنا بوده و نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

موسی‌خانی با اشاره به ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حوزه علمی و پژوهش مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر جایگاه علمی در قالب مسابقات و تولیدات علمی جزء چهار دانشگاه برتر جهان است و در حوزه‌های سخت‌افزاری، هوش مصنوعی و رباتیک سهم خوب و مطلوبی در اقتصاد کشور دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دشمنان در صدد مخدوش کردن فضای نظام جمهوری اسلامی هستند باید تلاش شود تصویر خوبی که از نشاط علمی و فرهنگی در جامعه وجود دارد در بین جوانان تقویت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی علم و تحقیق محصول شرکت دانش‌بنیان، تحقق شعار اقتصاد بدون نفت و اقتصاد دانش‌بنیان و انعکاس رویه‌های صحیح دانشگاه در جامعه موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار