معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به بهره‌برداری از 30 پروژه بزرگ در عمر سه ساله دولت در استان، از سیاه نمایی‌ها در خصوص عملکرد دولت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی با نادیده گرفتن این اقدامات می‌گویند طی این سالها در استان خشت روی خشت نگذاشته‌ایم.
کد خبر: ۲۸۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 23 August 2016
مجتبی نیک‌کردار امروز (دوم شهریور) در حاشیه سفر به شهرستان صحنه در دیدار با جمعی از کارمندان دولت در این شهرستان، همه دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی را خدمتگزار مردم دانست و افزود: هدف تمامی دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: در این بین هر دولت سلیقه‌ای دارد و یک دولت بیشتر انرژی خود را صرف رفع مشکلات اقتصادی کرده و دولت دیگر به رفع مشکلات دیگری بیشتر توجه دارد.

نیک کردار به تشریح اقدامات دولت تدبیر و امید در عمر سه ساله آن پرداخت و اظهار کرد: یکی از این اقدامات بزرگ بحث برجام و به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده با رعایت تمامی خطوط مدنظر مقام معظم رهبری توانستند این مذاکرات را به سرانجام برسانند و یکی از دستاوردهای برجام این است که چهره اسلام در جهان را مطلوب‌تر کرد.

نیک کردار افزود: دشمنان همواره سعی دارند چهره خشنی از اسلام را به نمایش بگذارند و تمایل دارند مردم جهان، "داعش" را نماد اسلام بدانند، اما تمام تلاش ما این است که چهره واقعی اسلام که همان چهره رحمانی است را به جهان معرفی کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه  اظهار کرد: ایران پرچمدار اسلام واقعی در جهان است و برجام توانست تا حدی چهره اسلام واقعی را به دنیا بشناساند.

نیک کردار افزایش تعاملات جهانی و باز شدن سوئیفت بانکی را از دیگر دستاوردهای برجام عنوان کرد و افزود: این اقدامات شروع برجام است و امیدواریم در سالهای آتی اثرات بیشتر آن را مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: دولت این اقدامات را در حالی انجام داد که تا همین چند ماه پیش تنها 800 هزار بشکه نفت آن هم به قیمت بشکه‌ای 35 دلار می‌فروخت و پول آن هم به کشور داده نمی‌شد.

نیک کردار به کاهش 60 میلیارد دلاری واردات طی سالهای اخیر اشاره کرد  و افزود: سال گذشته 41.5 میلیارد دلار واردات داشتیم، در حالیکه در همان سال صادرات ما به رقم 42.4 میلیارد دلار رسید و این برای اولین بار است که صادرات ما از واردات ما پیشی می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات همان بحث اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است که نباید چشم ما به دست بیگانگان باشد و باید به داخل توجه داشته باشیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به کاهش قیمت نفت در سالهای اخیر گفت: این امر موجب شد تا توفیق اجباری دست دهد و وابستگی ما به نفت در هزینه‌های جاری به 20 درصد برسد.

وی تصریح کرد: نفت سرمایه است و نباید صرف هزینه‌های جاری شود و باید از آن برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها استفاده کرد.

نیک کردار به کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد نیز اشاره کرد و افزود: طی این مدت همچنین نرخ رشد اقتصادی کشور به دو درصد رسیده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، طرح تحول سلامت را یکی از طرح‌های مهم دولت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این امر موجب شده تا مردم دیگر دغدغه درمان نداشته باشند.

نیک کردار با تاکید بر اینکه افراد باید دست از سیاه نمایی بردارند، گفت: خدمات و اقدامات بسیاری در عمر سه ساله دولت صورت گرفته و افراد نباید در این زمینه بی‌انصافی کرده و سیاه نمایی کنند.

این مقام مسئول به امنیت کشور هم اشاره کرد و افزود: ما در منطقه‌ای هستیم که سراسر آن آشوب است، اما خوشبختانه کشور ما در امنیت مطلوبی به سر می‌برد که این امنیت را مدیون نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید همه قدر آن را بدانیم.

نیک کردار در ادامه به اقدامات انجام شده در استان در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: طی سه سال گذشته 30 پروژه بزرگ در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بهره‌برداری از بیش از 15 هزار واحد مسکن مهر، افتتاح دانشگاه صنعتی، گازرسانی به بیش از 300 روستای و راه اندازی بازارچه سومار را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: تا پایان سال نیز شش هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری خواهد رسید و هشت هزار واحد باقی مانده نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک کردار تصریح کرد: این بی‌انصافی است که برخی می‌گویند در این استان طی این سه سال خشت روی خشت گذاشته نشده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت 20 پروژه مهم را هم دراستان کلید زده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به شروع بازسازی نفت شهر، شروع احداث بیمارستان 540 تخت خوابی و شروع احداث بازارچه "تیله‌کو" اشاره کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از بهره‌برداری از راه آهن غرب کشور تا خرداد ماه سال آینده خبرداد و اظهار کرد: در سفر هیات دولت به استان مصوب شد این پروژه تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان با بیان اینکه همه دارای نقص و  مشکلات هستند، گفت: قطعا کار هیچ کس بی‌عیب و اشکال نیست و همه باید تلاش کنیم عیوب را رفع کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار