تعهددکتر رازانی به کرمانشاهی ها:
استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان این تعهد را به کرمانشاهی ها می دهد که تا پایان سال 95 با کاهش حداقل دو واحد، نرخ بیکاری را از 17.6 به 15.6 برساند.
کد خبر: ۲۸۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 27 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ نشست شورای اداری استان درهفته دولت با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان ها و ادارات مختلف در سالن شهدای دولت برگزار شد.
دکتر رازانی در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: امسال هفته دولت در شرایطی برگزار می شود که آخرین سال ریاست جمهوری دکتر روحانی محسوب می شود و این رویداد سال آینده در دوران زمامداری دولت بعدی برگزار خواهد شد. و در همین راستا تلاش می شود در این ایام گزارشی از عملکرد سه ساله دولت و مدیریت ارشد استان به مردم ارایه شود.
استاندار کرمانشاه افزود: طی سه سال گذشته خدمات گسترده ای توسط دستگاه ها و ادارات مختلف در سطح کشور و استان صورت گرفته است که هفته دولت فرصتی مناسب برای بیان این عملکردهاست. 
این مدیر ارشد در ادامه اظهار کرد: طرح ها و پروژه های بسیار مهمی در حوزه های مختلف استان در حال انجام است که عملیات اجرایی برخی از آن ها از سال های گذشته آغاز شده اند.
سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در توسعه کرمانشاه وی در ادامه سخنانش سفر رهبر معظم انقلاب در سال 90 به استان کرمانشاه را یک نقطه عطف قلمداد کرد و گفت: در این سفر پر خیر و برکت، یک جهت گیری بسیار خوب و پرشتاب در راستای توسعه و پیشرفت استان طرح ریزی شد که خوشبختانه با اقدامات متناسب بعدی همراه بود.
دکتر رازانی ادامه داد: سفر دکتر روحانی رییس دولت تدبیر و امید در 27 تیرماه به کرمانشاه نیز بی گمان نقطه عطف دیگری در راستای شتاب بخشیدن به روند توسعه استان خواهد بود 
راه آهن خسروی به عراق جایگزینی مناسب برای خط ریلی ایران - ترکیه 
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش تجارت و بازرگانی را یکی از پتانسیل های مهم استان عنوان کرد و اظهار داشت: استان کرمانشاه مبالات تجاری گسترده ای با کشور عراق دارد و با تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی این روند مبادلاتی شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
این مدیر ارشد ادامه داد: همچنین با اتصال این خط ریلی به کشور عراق  که تا بندر لاذقیه امتداد دارد امکان صادرات کالا در حجم گسترده به کشورهای حوزه مدیترانه نیز میسر خواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند این خط ریلی دارای یک موقعیت مبادلاتی بسیار ممتاز است و می تواند جایگزینی مناسب برای مسیر فعلی ترانزیت کالا که از طریق ترکیه صورت می گیرد قلمداد شود. 
کرمانشاه دروازه تجاری غرب ایران 
دکتر رازانی ادامه داد: رییس جمهور در سفر اخیرشان، کرمانشاه را دروازه تجاری غرب کشور توصیف کردند که این نشان از موقعیت مبادلاتی ویژه کرمانشاه در منطقه دارد.
استاندار کرمانشاه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را از جمله پروژه هایی دانست که می تواند جهشی در وضعیت اقتصادی استان ایجاد کند و در ادامه بیان نمود: موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشییرین مانند بسیاری دیگر از پروژه های اساسی استان می بایست در دهه های گذشته طرح می شد و همزمان با طرح تصویب مناطق آزاد تجاری ماکو و بندرانزلی پیرامون آن تصمیم گیری می شد.
این مدیر ارشد با اشاره به اینکه نام منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در لیست اولیه 7 منطقه آزاد پیشنهادی توسط دولت به مجلس قرار نداشت درادامه عنوان کرد: با تلاش ها و رایزنی های گسترده صورت گرفته این طرح در سفر اخیر رییس جمهور محترم به عنوان یک مطالبه ارایه شد که دکتر روحانی نیز بر لزوم بررسی و اقدام عملی در زمینه ایجاد این منطقه آزاد تجاری تاکید کردند.
طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین این هفته به هیئت دولت ارایه می شود
وی ادامه داد: باهماهنگی های صورت گرفته توسط دکتر شریعتمداری و مهندس ترکان مقرر شدمسیر عادی تهیه طرح منطقه آزاد تجاری و تصویب این پروژه در کارگروه ذیربط و سپس شورای عالی مناطق آزاد کوتاه تر شود.وطرح پیشنهادی مربوطه مستقیماً توسط دبیرخانه مناطق آزاد در همین هفته به هیئت دولت پیشنهاد شود تا پس از تصویب به لیست پیشنهادی قبلی افزوده شده و برای تصویب نهایی به مجلس ارایه شود.  
دکتر رازانی افزود: منطقه قصرشیرین استعداد بسیار بیشتری از دیگر مناطق معرفی شده به مجلس شورای اسلامی دارد و در صورت تصویب می تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند.راه آهن غرب بسترساز توسعه کرمانشاه 
استاندار کرمانشاه در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت های زیربنایی دولت پرداخت و گفت: دولت طی این مدت توجه بسیاری به تکمیل زیربناها داشته است زیرا بدون وجود زیرساخت ها توسعه عملاً اتفاق نمی افتد و انقلاب صنعتی اروپا نیز هنگامی آغاز شد که  لکوموتیو اختراع شد و امکان و حمل سریع و در حجم گسترده فراهم گردید.
این مدیر ارشد افزود: منطقه غرب کشور شامل کرمانشاه، ایلام و کردستان از امکان راه آهن بی بهره بوده اند و این موضوع تبعات آشکاری در توسعه نیافتگی این استان ها داشته است.
وی با اشاره به اهتمام جدی دولت در به اتمام رساندن راه آهن کرمانشاه – ملایر اظهار کرد: مبلغ 120 میلیارد تومان از اعتبار 150 میلیاردی این طرح در آستانه تخصیص است  و به زودی با امضای آقای نوبخت نهایی می شود.
دکتر رازانی ادامه داد: پروژه احداث راه آهن مسیر کرمانشاه به خسروی نیز در دست اقدام است و راه آهن کرمانشاه به ایلام نیز از مسیر اسلام آباد غرب در حال انجام است.با اجرای پروژه گرمسیری 50 هزار هکتار از اراضی استان آبی می شود
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش آب و کشاورزی را از دیگر پتانسیل های بسیار خوب منطقه دانست و گفت: پروژه گرمسیری  یکی ازمهمترین پروژه های مهم انتقال آب محسوب می شود که تحولی در کشاورزی منطقه ایجاد می کند. 
همچینین هر سال حدود  2 هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه می شود و تا یک سال آینده نیز بخش هایی از این طرح قابل بهره برداری است.
این مدیر ارشد استان ادامه داد: با اجرای پروژه گرمسیری حداقل 50 هزار هکتار از اراضی منطقه آبیاری خواهند شد.
کرمانشاه سومین قطب پتروشیمی کشوروی در قسمت دیگری از سخنانش به جایگاه مهم کرمانشاه در حوزه صنایع نفتی اشاره کرد و اظهار داشت: پتانسیل های کرمانشاه در این عرصه آنقدر بالا بوده که توسط وزارتخانه به عنوان یک قطب سوم پتروشیمی کشور نامگذاری شده است.
دکتر رازانی با ذکر این نکته که در همین دولت دو پروژه بزرگ در حوزه پتروشیمی تعیین تکلیف شده است در ادامه اظهار کرد: پتروشیمی اسلام آباد یکی از پروژه های بزرگ نفتی است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال مستقیم و همچنین توسعه صنایع پایین دستی و اشتغال دایمی در این حوزه برخوردار است.
استاندار کرمانشاه افزود: این پروژه به 1.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمند است که در سفر رییس جمهوری مصوب شد این مبلغ از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود.
این مدیر ارشد عنوان کرد: خوشبختانه دریافت مجوزهای زیست محیطی و سایر اقدامات لازم جهت اجرایی شدن این پروژه مهم در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی آن با شتاب دنبال خواهد شد.
وی همچینن اظهار داشت: مجتمع تولید اوره و آمونیاک با 250 میلون دلار سرمایه گذاری نیز یک طرح بزرگ پتروشیمی دیگر است که با احداث آن شاهد فعالیت 5 مجموعه پتروشمی بزرگ در استان خواهیم شد که تحولی چشمگیر را در این حوزه و صنایع پایین دستی آن ایجاد خواهد کرد.
دکتر رازانی درمورد پالایشگاه آناهیتا نیز اظهار کرد: خوشبختانه با تغییراتی که در هیئت مدیره این پروژه و همچنین شرکت شستا به عنوان سهامدار مجموعه به وجود آمده است شاهد تسریع در روند احداث پروژه بزرگ پالایشگاه آناهیتا خواهیم بود و در همین راستا نشست های متعددی با مجموعه شستا و مدیران وزارت نفت انجام شده است که با توجه به توافقات صورت گرفته روند اجرای این پروژه سرعت بیشتری به خود می گیرد.خودروسازی صحنه تا پایان سال به بهره برداری می رسد
استاندار کرمانشاه یکی دیگر از برنامه های استان را توسعه صنایع خودروسازی عنوان کرد و گفت: مجموعه خودروسازی صحنه تا پایان سال جاری با 30 هزار دستگاه در سال به بهره برداری می رسد و در ادامه به سمت تولید100 هزار دستگاه در سال حرکت خواهد کرد. 
این مدیر ارشد تصریح کرد: درهمین راستا تولید محصولات جدید نیز در دستور کار این مجموعه تولیدی قرار گرفته است.
وی اتفاقات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری را نیز دلگرم کننده دانست و گفت: پس از تصویب برجام خوشبختانه فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است که در استان کرمانشاه نیز کارآفرینان بسیاری برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ابراز تمایل کرده اند.
دکتر رازانی اجرای کریدور گردشگری بیستون طاق بستان را یکی از پروژه های مهم ارزیابی کرد و گفت: این کریدور گردشگری از قابلیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برخوردار است و سرمایه گذاران متعددی برای مشارکت در این طرح ابراز علاقه کرده اند.نتایج اجرای پروژه های بزرگ باید در زندگی مردم لمس شود
وی در ادامه سخنانش با اشاره به این نکته که جهت گیری های صحیحی طی سه سال اخیر توسط نمایندگان دولت در استان در همه حوزه ها انجام شده است در ادامه خاطرنشان کرد: البته مشکلات و مسایل استان زیاد است و انتظار می رود این پروژه ها هرچه زودتر به ثمر برسند.
دکتر رازانی در ادامه عنوان کرد: نرخ بیکاری استان هم اکنون 17.6 دهم است و این پروژه ها هنگامی معنا پیدا می کنند که این نرخ بالای بیکاری تغییر پیدا کند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: نرخ بیکاری کشور در سال 94 حدود 10.3 بوده است که این میزان در کرمانشاه 17.6 دهم است که این فاصله 7.5 واحدی با نرخ متوسط بیکاری در کشور خیلی زیادی است.
این مدیر ارشد در ادامه به لزوم تعیین چشم انداز مشخص در حوزه بیکاری اظهار کرد: مدیریت ارشد استان به صورت مشخص همدل شده اند تا نرخ بیکاری را کاهش دهند و این روند افزایشی را معکوس کند.البته انجام اینکار بسیار دشوار است و نیازمند یک سری اقدامات اجرایی مهم می باشد.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مدیریت ارشد استان تمام توام خود را برای تغییر در وضعیت بیکاری کرمانشاه به کار خواهد گرفت در ادامه عنوان کرد: بیکاری فعلی محصول دهه های متمادی است و برای حل آن ها نیازمند تلاش مداوم و مستمر هستیم.تا پایان سال نرخ بیکاری 17.6درصدی را دو واحد کاهش می دهیم 
دکتر رازانی در ادامه عنوان کرد: مدیریت ارشد استان این تعهد را به کرمانشاهی می دهد که تا پایان سال 95  با کاهش حداقل دو واحد، نرخ بیکاری را از 17.6 به 15.6 برساند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجام این مهم تعهد مدیریت ارشد استان است و در قبال آن پاسخگوست


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار