مدیرکل بهزیستی استان قم ۳۲ درصد از معلولان این استان را جسمی و حرکتی عنوان کرد.
کد خبر: ۲۸۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 31 August 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه ضمن اشاره به بهره‌برداری از اولین مرکز خدمات توانبخشی در استان قم، افزود: این مرکز در دو طبقه با حدود ۳۰۰ متر زیربنا راه اندازی شد که در این مرکز کلینیک‌های بینایی سنجی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و کار درمانی با تعرفه دولتی برای جامعه هدف بهزیستی ارائه خدمات می‌کند و در آینده نزدیک واحد فیزیوتراپی نیز در این مجموعه فعال خواهد شد.

وی گفت: در استان قم ۱۶ مرکز توانبخشی روزانه، ۹ مرکز توانبخشی شبانه روزی و هفت تیم سیار توانبخشی مشغول فعالیت است و یک مورد مرکز خدمات کلینیکی توانبخشی دولتی نیز در هفته دولت راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در حوزه توانبخشی بیش از ۲۲ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قم بودند که از این تعداد چهار هزار نفر مستمری بگیر بوده و ماهانه از ۵۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند، همچنین مستمری ماهانه مددجویان توانبخشی بالغ بر سیصد میلیون تومان است که هر ماه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۹۰ بیمار روانی مزمن در بهزیستی تحت پوشش داریم، افزود: البته بیشترین آمار ما مربوط به معلولان جسمی و حرکتی است که حدود ۳۲ درصد آمار کل معلولان استان را به خود اختصاص داده است.

پرداخت ۸۵۰ میلیون تومان یارانه

سلیقه بیان کرد: جمع یارانه‌ای که به مراکز غیر دولتی به صورت ماهانه توسط این سازمان پرداخت می‌شود بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان است.

 وی افزود: یارانه پرداختی در مراکز روزانه به ازای هر نفر معلول در ماه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و در مراکز شبانه روزی ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک و عصا، واکر و دست و پای مصنوعی و سایر اقلام مورد نیاز برای افراد تحت پوشش خریداری شده است.

سلیقه ابراز داشت: متأسفانه هزینه درمان تعداد زیادی از معلولان سرسام آور است بطوری که خانواده‌های معلولان قادر به پرداخت هزینه برای بهبود معلولان نیستند.

وی ادامه داد: طبق قانون ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ها بر عهده خانواده‌ها هست ولی عملاً خانواده‌ها تنها ۱۰ درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار