اطلاعیه دامپزشکی در آستانه عیدقربان؛
مدیر کل دامپزشکی استان از آماده باش دامپزشکی ها و درمانگاه های دامپزشکی سطح استان جهت مشاوره رایگان خبر داد و از شهروندان خواست از کشتار دام در سطح معابر عمومی خودداری کنند.
کد خبر: ۲۹۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 11 September 2016
مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون، از آمادگی نظارت 52 اکیپ ثابت و سیار  ذبح دام در عید قربان خبر داد و اظهار داشت: این اکیپ ها شامل 24 نفر دکتر و دامپزشک، 74 بازرس بهداشت گوشت و 21 ناظر شرعی است.
وی با بیان اینکه این اکیپ ها آماده پاسخگویی و خدمات رسانی به هم استانی های عزیز می باشد، ادامه داد: برای نگهداری دام 6 مکان از طرف شهرداری اعلام شده که طبق بررسی دامپزشکی تنها کشتارگاه پاک دام در زاهدان برای کشتار معرفی می شود.
حسینی بیان کرد: سایر مکان ها امکانات ذبح وجود ندارد لذا تنها محلی که به شهروندان برای کشتار توصیه می شود کشتارگاه دام پاک است که از ابتدای صبح اکیپ های نظارت بهداشتی و شرعی و ذابح آموزش دیده در این مکان آماده خدمات رسانی به شهروندان می باشد.
مدیر کل دامپزشکی استان  با بیان اینکه مشکلی برای تامین دام وجود ندارد، افزود: دام عید قربان از دام های سطح استان و براساس درخواست و متقاضی از استان خراسان جنوبی دام های کسری وارد شده است.
وی به شهروندان توصیه کرد که دام مورد نیاز خود را از مکان های مجازی که اعلام شده تهیه نمایند چون دام های عرضه شده در این مکان ها تحت نظارت دامپزشکی پلاک کوبی و سم پاشی شده اند و ناطرین بهداشتی نیز در این مکان ها حضور داشته تا به صورت رایگان به شهروندان مشاوره دهند.
حسینی تاکید کرد: شهروندان حتما گوشت خود را از مکان های مجاز تهیه نمایند تا دچار بیماری های مشترک بین انسان و دام بالاخص تب کریمه کنگو مبتلا  نشوند.
وی با بیان اینکه شهروندان از کشتار دام در سطح معابر عمومی خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهده حتما دام توسط نیروی انتظامی توقیف و جریمه ای برای صاحب دام مدنظر قرار می گیرد لذا توصیه می کنیم حتما به کشتارگاه پاک دام مراجعه نمایند.
 مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در صورت تهیه دام شهروندان حتما زیر کشاله ران و زیر دمبه دام را بررسی تا دام آلوده به کنه نباشد.
 حسینی در ادامه افزود: شهروندان اگر نیاز به مشاوره داشتند دامپزشکی های سطح استان و درمانگاه های دامپزشکی بخش خصوصی آماده هر گونه همکاری و خدمات رسانی رایگان در خصوص خرید دام قربانی به هم استانی های عزیز می باشد.
وی در پایان  گفت: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، نظرات، انتقادات و شکایات با سامانه ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار