فرمانده انتظامی آذربایجان غربی عملکرد 175 روزه کارگاهان و پلیس آگاهی استان را تشریح کرد
کد خبر: ۲۹۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 19 September 2016
سردار اصلانی


تابناک آذربایجان غربی
سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی اذربایجان غربی در نشست و همایش تخصصی کاراگاهان پلیس اگاهی استان که با حضور روسای پلیس اگاهی شهرستان ها و کارگاهان برگزار شد با اشاره به نقش رسانه ها و استفاده از توان خبرنگاران برای کاهش پیشگیری در جامعه تاکید کرد : هدف از نشست های تخصصی بررسی عملکرد و اقدامات و روند فعالیت حوزه های تخصصی در دستور کار قرار می گیرد.

سردار اصلانی گفت : درستی و کمال و احترام به حقوق شهروندان در حوزه پلیس اگاهی به خوبی انجام می گیرد.

فرمانده انتظامی استان افزود : شایسته سالاری و حرفه گرایی و همچنین بهبود مستمر و روند عملکرد از ویژگی های پلیس اگاهی است.

رییس پلیس استان قانونمداری و دین مداری ، ارزیابی مستقیم ، مسوولیت پذیری و امادگی برای خدمت ، اقتدارقانونی و قدرت بازدارندگی ، تعامل و همکاری سازنده درون سازمانی و برون سازمانی و مشارکت همگانی از دیگر ویژگی ها و ارزش های سازمانی پلیس اگاهی است.

او اذعان کرد : اولویت راهبردی و ماموریتی در مجموعه اگاهی شامل ارتقای منزلت سازمانی ، توسعه فناوریهای مورد استفاده در کشف جرم ، ارتقای توان کشف با رویکرد اطلاعاتی ، توسعه اطلاعاتی ، متناسب سازی کشف جرم با اقتضائات محیطی ، توسعه تعامل با مردم و نهادهای و اجتماعی است.

فرمانده انتظامی اذربایجان غربی ادامه داد : بر اساس تدابیر تعریفی وضعیت خوبی در کشف سرقت ها و برخورد با سارقین داریم و در این مدت ۲۱۳۶ سارق دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه سارقین استان شناسنامه دارند اذعان کرد : از این تعداد ۷۴ درصد دارای سابقه اعتیاد , ۶۷ درصد سابقه تکرار جرم و ۲۳ درصد بدون سابقه بوده اند.

سردار اصلانی با اشاره به اینکه ۴۱ باند متلاشی که از این باندها ۱۳۱ نفر دستگیر شده است ؛ گفت : بیشترین گروه سنی سارقین در رده سنی ۲۰ الی ۳۰ ساله بوده اند.

فرمانده انتظامی استان همچنین از پلمپ ۵۱ واحد صنفی و کاهش ۱۰ درصدی سرقت خبر داد و خاطرنشان ساخت : ۱۲ طرح در حوزه مبارزه و عملیات با سرقت انجام شده است و در راستای مبارزه و کنترل توانسته ایم ۵ رتبه ارتقا یابیم.

وی بیان کرد : ۱۵۹۶ عملیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام گرفته که ۱۱۱۸ عملیات منجر به کشف که ناشی از رشد ۴۳ درصد دارد و ارزش ریالی قریب به ۱۳۶ میلیارد ریال بوده است.

سردار اصلانی از شناسایی تمامی قاتلین خبر داد و گفت : ۱۰۹ درصد کشف قتل انجام گرفته و کلیه ادم ربایی ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اختلاف خانوادگی ، نزاع  ، سرقت  ، سوء تفاهم خانوادگی را عمده علت قتل ها عنوان کرد.

سردار اصلانی از دستگیری ۲۹۳ نفر جاعل و ۵۱۰ نفر کلاهبردار خبر داد و تاکید کرد : بیشترین جعل اوراق بهادار ، اسناد مالکیت و مدارک شناسایی و در بخش کلاهبرداری هم فروش مال غیر و وسایط نقلیه است.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر کنترل خرید و فروش املاک و خودرو گفت : ۱۸ درصد کلاهبرداری ها بازرگانی است.

وی درخصوص مشکل زمین خواری هم گفت : در سال جاری ۸۷ فقره کشف که ۳۰ فقره مربوط به ارومیه بوده است و شامل ۹۴ هکتار اراضی ملی و دولتی  ، ۷۸ هکتار اراضی ملی و ۱۶ هکتار اراضی شهرداری که به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال کشف و مسترد و ۹۰ نفر دستگیر شده است.

در ابتدای این نشست سرهنگ رسول غنی زاده رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با تشریح آخرین وضعیت حوزه کاری خود از تلاش همکاران و کارشناسان خبره و کارگاهان در کاهش جرایم و ارتقای شاخص های عملکرد پلیس آگاهی استان تقدیر کرد
منبع: جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار