معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری:
معاون اقتصادی و توسعه منابع گفت: فراهم شدن امکان عبور زوار اباعبداله الحسین (ع) در ایام اربعین از مرز سومار رونق اقتصادی استان را به دنبال دارد.
کد خبر: ۲۹۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 21 September 2016




به گزارش تابناک، به نقل از واحد خبر روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ مهندس رضا رحیمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در دنیای امروز از نظم به عنوان بنیان توسعه یاد می کنند و این در حالی است که این نکته مهم در 14 قرن پیش توسط امیرالمومنین (ع) با صراحت عنوان شده است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: راه و روش و رویکرد بزرگان دین امروزه نیز باید همچنان در عرصه اقتصاد سرلوحه کارها قرار گیرد.
قصرشیرین باید سال ها پیش تبدیل به منطقه آزاد تجاری می شد
این مدیر ارشد اقتصادی در دنباله سخنانش اظهار کرد: یک هفته اخیر حاوی خبرهای بسیار خوشحال کننده ای در حوزه های مختلف برای کرمانشاهیان بود.
وی به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در شورای عالی مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: روند تصویب این منطقه بسیار طولانی و حاصل یک کار تیمی بود و مدیران ارشد استان در این زمینه از توان رایزنی ادارات و مجموعه هایی مانند جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و مدیریت و برنامه ریزی جهت گرفتن رأی موافق اعضای شورا به خوبی بهره گرفت. 
رحیمی بیان کرد: منطقه قصرشیرین از پتانسیل ها و مزیت هایی بسیار فراتر از دیگر مناطق معرفی شده برخوردار است و باید سال ها پیش این روند طی می شد.
عبور زوار از سومار رونق اقتصادی را به دنبال دارد
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش فراهم شدن امکان عبور زوار اربعین از مرز سومار را خبر خوش دیگر عنوان کرد و گفت: برای فراهم شدن این امکان رایزنی های بسیاری توسط مدیریت ارشد استان با وزارت کشور صورت گرفت و خوشبختانه موافقت های لازم برای عبور زوار اباعبداله الحسین (ع) در ایام اربعین از این مرز کسب شد.
این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: هرساله بخش عظیمی از مردم به کربلا می روند و این ظرفیت و بستری برای رونق بخش خصوصی در منطقه و به ویژه هتل ها و مهمانسراهای شهرستان های مرزی همچون قصرشیرین خواهد بود. 
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد با نابودی داعش، مرز خسروی دوباره همچون گذشته فعال شود.
شورای گفتگو می تواند در رونق اقتصادی نقش آفرینی کند 
رحیمی در دنباله سخنانش شورای گفتگو را ظرفیت خوبی دانست که می تواند در رونق اقتصادی استان نقش آفرینی کند. 
 معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد: دبیرخانه این شورا می تواند با تهیه منابع مطالعاتی در حوزه های مختلف هر ماه چندین طرح و ایده کاربردی به ویژه در حوزه تجارت و بازرگانی را در نشست های شورا ارایه دهد.
این مدیر ارشد اقتصادی کرمانشاه را سرزمین فرصت ها دانست و گفت: هنر مدیران بخش های مختلف این است که بتوانند از این فرصت ها برای توسعه کرمانشاه استفاده کنند و زمینه بهبود وضعیت اشتغال را فراهم کند.
خرید کالای تولید کرمانشاه به اشتغال جوانان کمک می کند
وی در بخش دیگری از سخنانش خواهان استفاده از کالاهای تولیدی استان توسط ادارات و سازمان ها شد و گفت: مصرف کالاهای تولیدی استان موجب رونق اقتصادی واحدهای تولیدی می شود و فرصت های شغلی تازه ای را برای جوانان کرمانشاهی فراهم می کند.
مهندس رحیمی ادامه داد: هم اکنون طرح های بزرگی در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی و آب در حال اجراست که باید تا حد ممکن کالاها و خدمات مورد نیاز آن ها در داخل استان تأمین شود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری همچنین از شرکت های کرمانشاهی خواست با ارتقای کیفیت و پایین آوردن قیمت ها، توان رقابت خود را بالا برده و به سمت نقش آفرینی بیشتر در بازار پیش بروند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار