مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استاندار کرمانشاه:
مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استاندار کرمانشاه به نقش و اثر ائمه جماعات و هیأت‌های مذهبی در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی اشاره کرد و گفت: اهدای عضو نماد فداکاری خانواده‌های ایرانی برای نجات بیماران است.
کد خبر: ۲۹۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حسین باباجانی در کرمانشاه، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در مورد اهدای عضو افراد مرگ مغزی، اقدامی ضروری است و بیماران مغزی با اهدای عضو خود زمینه سلامتی و درمان بیمار نیازمند پیوند عضو را فراهم می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در ایران نیز تصویب مرگ مغزی برای اهدا اعضا در سال 79 در مجلس ششم انجام و دستورالعمل اجرایی آن در سال 81 در هیأت وزیران تصویب شده و در تیم پیوند مورد اجرا قرار گرفت.
وی به نقش و اثر ائمه جماعات و هیأت‌های مذهبی در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی اشاره و بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای کمک به بیماران خاص استفاده کرد و برای انتقال فرهنگ اهدای عضو در بین مردم جامعه تلاش کنیم.
باباجانی خواستار کمک و مساعدت به بیماران خاص و سرطانی شد و گفت: 35 هزار نفر بیمار خاص در استان وجود دارد که از این تعداد 12 هزار بیمار سرطانی و همچنین حدود 12 هزار نفر بیماران کلیوی در انتظار کمک‌های مردمی و مسؤولان هستند.
این مسؤول با بیان این که پیشرفت علم پیوند عضو در کشور موجب شده که بیشتر بیماران کلیوی که هر روز نیاز به دیالیز داشتند، هم‌اکنون اقدام به پیوند عضو می‌کنند، گفت: این بیماران تا قبل از عمل پیوند باید روزانه حدود دو ساعت دیالیز می‌شدند، اما بعد از عمل با کمی پیشگیری می‌توانند زندگی راحتی را ادامه دهند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و شوراهای استاندار کرمانشاه تشویق و گرامیداشت افراد اهدا کننده عضو از سوی مسؤولان ذیربط را بهترین راه برای ترویج این کار عنوان کرد و گفت: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های ایرانی برای نجات بیماران است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار