رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: رها سازی تلفات طیور در آبیک می تواند موجب شیوع بیماریهای طیور در واحدهای صنعتی شود.
کد خبر: ۲۹۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 21 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه برخی مرغداران تلفات واحدهای مرغداری را در بدون رعایت ضوابط بهداشتی در حاشیه جاده تخلیه کرده و موجب بروز خسارات اقتصادی عمده به دیگر واحدهای پرورش طیور می شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: با توجه به گزارش تلفنی مبنی تخلیه تلفات طیور در حاشیه بزرگراه آبیک- قزوین، محدوده خروجی روستای تازه آباد و شرایط نامناسب بهداشتی به وجود آمده، پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با توجه به مخاطرات بهداشتی در اسرع وقت به محل اعزام شده و با توجه به زمان گزارش و زمان بر بودن برای هماهنگی با مسئولین مربوطه برای پاکسازی، اقدام به جمع آوری و امحاء تلفات کرده و محل به طور کامل ضدعفونی شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان آبیک از نظر آمار مرغداریهای صنعتی و تولید تخم مرغ و جوجه گوشتی و تخم گذار جزو شهرستانهای مطرح در سطح کشور است، لذا مراقبت و کنترل بیماریهای طیور و بهداشت منطقه از حساسیت ویژه ای برخوردار است که درهمین راستا از تمامی مرغداران، دامپزشکان بخش خصوصی و شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلفاتی از این دست و رهاسازی تلفات طیور مراتب را به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک یادآور شد: رهاسازی تلفات طیور در طبیعت به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی و اشاعه بیماری های طیور تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده  وبا افراد خاطی طبق ضوابط برخورد قانونی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار