مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت:واردات، صادرات و حمل و نقل کالا بصورت غیر قانونی و بدون کسب مجوزهای لازم دولتی که بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی انجام می گیرد، قاچاق محسوب می شود.
کد خبر: ۳۰۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 30 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛نعمت الله بیرانوند اظهار کرد: یکی از مهمترین گام ها در مسیر تحقق راهبرد ملی اقتصاد مقاومتی پیشگیری از قاچاق کالاها در کشورو برخورد با عرضه کنندگان این نوع کالاها در بازار است.
 
وی افزود: واردات، صادرات و حمل و نقل کالا بصورت غیر قانونی و بدون کسب مجوزهای لازم دولتی که بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی انجام می گیرد، قاچاق محسوب می شود.
 
به گفته وی، در هر مرحله از این قانون گریزی و از آنجا که کلیدی ترین موضوع اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی جهت پویایی هر چه بیشتر این نوع از اقتصاد است، لازم است تمامی امکانات کشور در جهت حمایت از بخش تولید بسیج شود و در صدر اولویت های حمایتی مبارزه با قاچاق کالا به عنوان خصرناک ترین دشمن تولید داخلی قرار دارد.
 
بیرانوند یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز حکم به جهاد علیه قاچاق داده و تاکید دارند در همان محل کشف حتی در موارد خاص کالای قاچاق امحا و به تعبیر ایشان آتش زده شود و همچنین دایره مکانی این مبارزه را از پیش از مبادی ورودی مرزها تا محل عرضه در بازار مشخص کرده اند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام ادامه داد: تعزیرات حکومتی در این عرصه جهاد ملی و عزم همگانی اصلی ترین نقش را بر عهده گرفته و پیشگام در لبیک به پیام رهبری اقدام به برنامه ریزی طرح های مربوطه کرده است.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون طرح ملی مبارزه با قاچاق کالاهای لوازم خانگی – تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی در راستای حمایت از تولید داخلی در این استان در حال اجرا است.
 
وی افزود: به جز بحث لوازم خانگی که اثر قاچاق بر بخش تولید داخلی آن مشخص است لطمات و صدمات حاصل از قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی علاوه بر اقتصاد خانواده گاه به جسم و جان و سلامتی نیز لطمه می زند، از این رو طرح ملی مبارزه با قاچاق لوازم خانگی – تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی در سراسر کشور آغاز شده است.
 
به گفته بیرانوند، در اجرای این طرح اصناف، استانداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و صنعت، معدن و تجارت نیز همراه با تعزیرات حکومتی از بازار بازرسی بعمل آورده و 20 روز اول به ارشاد و راهنمایی و آموزش می پردازند و سپس اقدام به جمع آوری کالاهای قاچاق، تشکیل پرونده و برخورد قاطع، قانونی و سریع و بازدارنده با متخلفان خواهند کرد.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: اصناف و بازاریان لازم است کالاهای خود را از محل رسمی تهیه و مدارک و مستندات قانونی لازم را در اختیار داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: از اهداف طرح اینکه محل عرضه کالای قاچاق هم نا امن شود تا قاچاقچیان محل امنی برای عرضه کالای قاچاق نداشته باشند و ریسک قاچاق افزایش داده شود و عمل قاچاق برای قاچاقچی بر خلاف صرفه و صلاح باشد.
 
بیرانوند افزود: یکی از لازمه های توفیق در این مبارزه فرهنگ سازی و رواج فرهنگ استفاده لوازم و وسایل داخلی و کمک به تولید - اقتصاد و اشتغال است که باید در راس وظایف رسانه ملی، فضاهای مجازی، روزنامه ها و مجلات قرار گیرد و حتی این فرهنگ در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود که برای پیشرفت هر چه بیشتر مملکت باید کالای داخلی استفاده کنیم تا چرخ کارخانجات و کارگاه های تولیدی در سلامت کامل و در جهت رشد و بالندگی مملکت اسلامی ایران بچرخد.
 
وی یادآور شد: تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این راستا گشت های نظارتی خود را آغاز کرده و چند روز در هفته با حضور در سطح بازار از فروشندگی های لوازم خانگی بازدید بعمل می آورند و ارشاد، توضیح و آموزش های لازم را ارائه می کنند و پس از آگاهی کامل صنوف و مردم در ادامه کالاهای قاچاق جمع آوری خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی، سریع، قاطع و بازدارنده بعمل می آورند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام اظهار کرد: طرح نظارت بر بازار تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز رصد خواهد شد چرا که علاوه بر اقتصاد خانواده ها، جان و سلامتی و جسم و زیبایی افراد نیز در صورت استفاده از کالاهای خارجی در معرض خطر است و برخی از این اقلام آرایش بهداشتی از مبادی غیر مجاز وارد کشور می شوند و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را ندارند.
 
وی اضافه کرد در حال حاضر گشت های مشترک نظارتی تعزیرات حکومتی برای اطلاع رسانی و آگاهی اصناف بصورت تذکر و ارشادی در بازار حضور دارند و به دارندگان کالاهای خارجی غیر مجاز مهلت 20 روزه ای برای جمع آوری می دهند.
 
در حال حاضر در مرکز استان و شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر (آبدانان و بدره)، سیروان و چرداول گشت های مشترک راه اندازی شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار