کد خبر: ۳۰۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 30 September 2016


نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی نجات‌بخش بشریت است، گفت: فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی را باید در درون خود تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان امروز نیز با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان شهری برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: پلیس باید به صورت علمی و کارشناسی جرایم نوین را رصد و قاطعانه و براساس قانون با متخلفان برخورد کند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیاز است که پلیس مردمی،‌ در کنار مردم و در راه ولایت حرکت کرده و همواره روحیه شجاعت، ایثار و تلاش در جهت ایجاد امنیت مردم و کشور را در خود تقویت کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دهه نخست محرم گفت: امام خمینی(ره) تأکید فرمودند که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و این خون شهدای بزرگوار کربلا است که در طول تاریخ چنین اثری را از خود برجای می‌گذارد.

حسینی‌همدانی افزود: برگزاری مراسم عزاداری حسینی با این شرط اثرگذار خواهد بود که ما فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی را در درون خود تقویت کنیم.

وی بیان داشت: در این راستا دوری از بدعت‌ها و برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری به صورت سنتی و به شیوه ائمه و مراجع معظم تقلید نقش مهمی در تقویت فرهنگ عاشورایی خواهد داشت.

خطیب جمعه شهرستان کرج با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب افزود: دشمن به دنبال تحریف واقعه عاشورا و دور کردن نسل جوان ما از فرهنگ عاشورایی است لذا باید هوشیار بوده و مقابل انحرافات ایستادگی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار