کد خبر: ۳۰۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 30 September 2016


رئیس اتاق اصناف استان البرز گفت: افزایش قیمت برخی از کالاها در این استان ناشی از تحولات کشوری است.

حمید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال اخیر شاهد آرامش خوبی بر فضای بازار و اقتصاد کشور هستیم و دیگر نوسانات شدید قیمت‌ها به ویژه شرایطی که در سال 91 داشتیم را در کشور احساس نمی‌کنیم.

وی افزود: ما فراموش نکرده‌ایم که در سال 91 قیمت برخی از کالاها به صورت ساعت به ساعت تغییر می‌کرد و جنسی که صبح خریداری می‌شد، ظهر همان روز دچار تغییر و نوسانات قیمتی می‌شد.

رئیس اتاق اصناف استان البرز تصریح کرد: امروز شاهد آرامش و انضباط مالی خوبی در بازار هستیم و بحران‌های گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم.

کریمی در پاسخ به این پرسش که دلیل افزایش قیمت برخی از کالاها به ویژه مواد غذایی پرمصرف مانند برنج، حبوبات، گوشت قرمز و سفید و ... در واحدهای صنفی مختلف استان البرز چیست، گفت: این افزایش قیمت‌ها ناشی از تحولات کشوری است و با افزایش قیمت در سطح کلان، به طور طبیعی بازار استان البرز نیز از آن تأثیر می‌پذیرد.

وی بیان داشت: بخشی از دلایل افزایش قیمت مواد غذایی به دلیل افزایش تقاضا و در پیش بودن ماه محرم و صفر است، چراکه در این ایام مردم برای طبخ و پخش نذورات خود نیاز بیشتری به مواد خام غذایی دارند.

رئیس اتاق اصناف استان البرز افزود: البته این امر که با افزایش تقاضا و در ایام خاصی از سال مانند روزهای پایانی سال و یا در پیش بودن مراسم‌ مانند دهه نخست محرم ناگهان قیمت‌ها دچار افزایش می‌شود، نشان‌دهنده بیمار بودن اقتصاد ماست که باید از سوی مسؤولان و کارشناسان به درستی بررسی و برای برون‌رفت از این شرایط تدابیر لازم اندیشیده شود.

کریمی ادامه داد: با این وجود اتاق اصناف استان البرز طرح‌هایی را در جهت کنترل قیمت‌ها و نظارت بیشتر بر بازار در روزهای منتهی به ماه محرم در دستور کار قرار داده و این طرح‌ها از روز شنبه این هفته آغاز شده است.

وی اظهار داشت: از اتحادیه‌ها، بازرسان اصناف و دستگاه‌های نظارتی خواسته‌ایم که در این ایام طرح‌های بازرسی را افزایش داده و به صورت مستمر در بازار حضور داشته باشند.

کریمی در پایان تصریح کرد: به طور قطع در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی، با واحد صنفی متخلف برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار