کد خبر: ۳۰۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 03 October 2016


رئیس پلیس راه استان البرز از اجرای طرحی با هدف برخورد و توقیف خودروهایی که دارای جریمه بیش از 10 میلیون ریال هستند، خبر داد.

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل بازدارنده برای پیشگیری از ارتکاب تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه‌ساز در راه‌ها و آزادراه‌ها و جاده‌های برون‌شهری، اعمال جریمه رانندگی است.

وی افزود: سلامت مردم و کنترل فرهنگ ترافیکی رانندگان اهمیت بسیار زیادی دارد و شهروندان و به ویژه رانندگان باید به این درک و باور برسند که جرایم رانندگی برای کسب درآمد نیست.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: اگر قرار بود که نگاه مسؤولان ارشد کشور در حوزه قانون‌گذاری و همچنین فرماندهان پلیس و راهنمایی و رانندگی کسب درآمد باشد، راه‌های بسیار راحت‌تری برای این امر وجود دارد و نیازی به جریمه کردن خودروها نبود.

اکبری گفت: بنابراین اولویت اصلی در اعمال قانون، حفظ سلامت شهروندان و به ویژه راننده و سرنشینان خودروی متخلف است و هدف پلیس اعمال قوانین بازدارنده و پیشگیری از تصادفات به ویژه تصادفات جرحی و فوتی است.

وی با اشاره به قوانین راهنمایی و رانندگی مبنی بر اینکه خودروهای دارای خلافی بیش از 10 میلیون‌ ریال توسط پلیس باید توقیف شوند، بیان داشت: متاسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود که راننده‌ای که به طور مداوم مرتکب تخلفات رانندگی و به ویژه تخلفات حادثه‌ساز می‌شود، در راه‌ها و جاده‌های پرخطر کشور رانندگی می‌کند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: به عنوان نمونه در روزهای اخیر خودرویی را با بیش از 152 میلیون ریال جریمه پرداخت نکرده، توقیف کردیم که در کارنامه وی ارتکاب بیش از 34 مورد تخلف حادثه‌ساز ثبت شده بود.

اکبری ادامه داد:‌ بنابراین برای مقابله با این رانندگان که خوشبختانه تعداد آنها زیاد هم نیست، طرح برخورد و توقیف خودروهایی که دارای جریمه بیش از 10 میلیون ریال هستند، از این هفته در راه‌های برون‌شهری استان البرز اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: انتظار داریم که رانندگان پیش از عزیمت به جاده‌ها، اقدام به کنترل میزان خلافی خودروی خود کرده و در صورت داشتن جریمه رانندگی، آن را پرداخت کنند.

اکبری در پایان تصریح کرد: به طور قطع در صورت مشاهده اینگونه خودروها، پس از اعمال قانون و توقیف خودرو، خودروی توقیف شده تا پرداخت کامل خلافی آزاد نخواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار