معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه اکنون 2 هزار و 400 بیسواد در این استان وجود دارد، گفت: در صورت جذب همه این افراد، معضل بیسوادی در این استان ریشه کن خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 05 October 2016
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه اکنون 2 هزار و 400 بیسواد در این استان وجود دارد، گفت: در صورت جذب همه این افراد، معضل بیسوادی در این استان ریشه کن خواهد شد.
عباس شفیع زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آمار سال 90، تعداد بی سوادان این استان 28هزار و 587 نفر بود که این رقم در پنج سال اخیر به 2 هزار و 400 نفر کاهش یافته است.
وی افزود: در این زمینه، هدفگذاری نهضت جذب تمامی افراد بی سواد و پوشش کلی آنها است که در صورت جذب معضل بی سوادی در این استان ریشه کن می شود.
شفیع زاده دوره های آموزش سوادآموزی نهضت را شامل سوادآموزی به مدت 400 ساعت، تحکیم 200 ساعت و تکمیلی 600ساعت اعلام کرد و گفت: سوادآموزان باید در دوره های آموزشی این مراحل را طی کنند.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین از اجرای طرحی از طریق نهضت و برای نخستن بار در استان ویژه سوادآموزان خبر داد که در قالب آن مهارت های شغلی نیز به آنها آموزش داده می شود.
وی یادآور شد: نهضت برای نخستین بار امسال مراکز یادگیری محلی را در 11 نقطه استان راه اندازی کرده تا سوادآموزان با شرکت در دوره های آموزشی مهارت های مختلف شغلی را نیز کسب کنند.
وی ادامه داد: آموزش های ارائه شده در این مراکز شامل مهارت های اجتماعی و زندگی است و هر سواد آموز باید 150 ساعت آموزش های لازم را بگذراند.
شفیع زاده با بیان اینکه این آموزش ها از سوی کارشناسان متولی مهارت ارائه خواهد شد، افزود: سواد آموزان پس از گذراندن این دوره گواهینامه دریافت کرده و برای استفاده از تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام هدف از ارائه این آموزش ها را رفع مشکل بیکاری در جامعه و کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای سواد آموزان در کنار تحصیل اعلام کرد.  
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار