کد خبر: ۳۰۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 05 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به نظارت شرعی بر کشتار ۳۰۴ هزار دام و ۶ میلیون قطعه طیور در یزد، گفت: ۱۸۸ تن فرآورده‌های خام دامی فاسد در یزد امحا شد.

علی‌اکبر حدادزاده  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره 14 مهر روز دامپزشکی اظهار داشت: 13 درصد اقتصاد کشور مبتنی بر منابع دامی است.

وی بالاترین نقدینگی در کشور پس از صنعت نفت را مربوط به صنعت طیور دانست و گفت: حفظ این صنعت و سرمایه عظیم کشور به دست دامپزشکی قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: زمانی که ما در سطح استان بیماریها را در سطح دام و طیور کنترل می‌کنیم، به معنای کاهش آلودگیها و حفاظت از محیط زیست است.

حدادزاده با اشاره به اینکه در تمام کشتارگاه ها روحانی بر ذبح شرعی نظارت می کند، خاطرنشان کرد: با استقرار روحانیون در کشتارگاه ها، تمام کتشار دام و طیور در کشور به صورت کاملا شرعی است.

وی ادامه داد: در طول یک سال بر کشتار 304 هزار دام سبک و سنگین و بالغ بر شش میلیون قطعه طیور نظارت صورت گرفته که هم سلامتی و هم کشتار شرعی آن تضمین شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان این مطلب که 188 تن فرآورده‌های دامی فاسد در سال گذشته از چرخه تولید فرآورده‌های دامی استان یزد خارج و امحا شده، گفت: در راستای افزایش سطح سلامت جامعه، پیش سردگذاری گوشتها به مدت 24 ساعت در تمام استان یزد انجام می‌شود و روز بعد به دست مردم می‌رسد.

حدادزاده با بیان این مطلب که تاریخ تولید گوشت یک روز بعد از کشتار درج می‌شود، گفت: با توجه به اینکه گوشت تولیدی 24 ساعت در سردخانه نگهداری می‌شود، تاریخ یک روز بعد روی گوشت درج می‌شود و اگر در فروشگاهی گوشت با تاریخ یک روز بعد وجود داشته باشد مردم باید به دامپزشکی اطلاع دهند تا با آن فروشگاه برخورد لازم صورت گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار