کد خبر: ۳۰۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 05 October 2016


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز بر ضرورت مطالعه میدانی پدیده دستفروشی در شهرستان کرج تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جوهری در اولین میزگرد تخصصی پدیده دستفروشی در کلان‌شهر کرج که صبح چهارشنبه در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، بر ارائه مدل اجرایی مناسب برای ساماندهی این پدیده تاکید کرد و گفت: در این صورت به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

جوهری با اشاره به اینکه دستفروشی زمینه بزه های اجتماعی را ایجاد خواهد کرد، افزود: وجود مدیریت یکپارچه شهری در این حوزه می تواند بسیار کارساز باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با تاکید بر اینکه برخورد با این پدیده باید بر اساس قانون انجام شود، خاطرنشان کرد: عمده افراد فعال در این بخش افراد بیکار بوده اما بخشی از مغازه داران و عمده فروشان نیز به این پدیده مشغول هستند.

وی گفت: مغازه داران و عمده فروشان باید شناسایی شده و مشخص شود که چند درصد از دستفروشان توسط مغازه داران و عمده فروشان حمایت می شوند.

جوهری با تاکید بر بررسی و ارزیابی توسعه پدیده دستفروشی، گفت: باید مشخص شود که چه تعداد از دستفروشان ساکن کرج و چه تعداد از مناطق حاشیه نشین شهر هستند.

وی به مطالعه میدانی در خصوص پدیده دستفروشی در کرج اشاره کرد و گفت: باید خروجی عملیاتی این مهم منطبق با نگاه کاربردی باشد همچنین برخورد با دستفروشان فصلی و دائمی باید متفاوت باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه برخی مشکلات البرز متاثر از همجواری با تهران است، گفت: طرح هایی که در استان تهران و البرز اجرا می شود باید یکپارچه باشد در غیر این صورت به شکست می انجامد.

وی نسبت به برخورد سطحی با پدیده دستفروشی انتقاد کرد و گفت: ساماندهی دستفرشوان با تجمیع در یک مکان و صدور کارت ممکن است شهرداری باید برای اجرای این مهم تلاش کند.

جوهری با تاکید بر اینکه مجری طرح های ساماندهی دستفروشی شهرداری است، گفت: دستگاه قضا استان نسبت به صدور دستورات قضایی همکاری لازم را خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار