رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هرگونه تخلف در بوفه مدارس قابل پیگیری است.
کد خبر: ۳۰۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 09 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شیرزاد احسان‌خواه، فهرست خوراکی‌های مجاز و غیرمجاز برای عرضه در بوفه مدارس را اعلام کرد و افزود: عرضه انواع پفک، چیپس، یخمک و نوشابه های گاز دار(بجز ماء الشعیر)، انواع سوسیس، کالباس، سالاد اولویه و فلافل در بوفه مدارس غیرمجاز است.

احسان‌خواه ادامه دار: همچنین عرضه انواع لواشک و آلوچه‌های فاقد پروانه بهداشتی، آبنبات‌هایی که به سقف دهان می چسبند و آبمیوه های حاوی اسانس در بوفه مدارس غیرمجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: عرضه دیگر خوراکی‌های بسته بندی شده دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که علامت استاندارد داشته و نشانی کارخانه، تاریخ تولید و انقضای معتبر بر روی آنها درج شده باشد، در بوفه مدارس مجاز است.

وی با بیان اینکه عرضه انواع خشکبار شامل پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، نخودچی، توت خشک، انجیر خشک، کشمش، آجیل و سویا قابل در بوفه های مدارس مجاز است، افزود: همچنین عرضه انواع میوه خشک و خرما به صورت بسته بندی شده در بوفه مدارس مجاز است.

احسان‌خواه گفت: عرضه انواع کیک، کلوچه، بیسکویت سبوسدار و غنی شده نیز در بوفه مدارس مجاز است.

وی عرضه انواع ماست و کشک و بستنی(بجز بستنی‌های یخی) که پاستوریزه یا استرلیزه باشند را در بوفه مدارس مجاز دانست و گفت: عرضه لقمه‌های حاوی نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گوجه فرنگی و نان و کره و عسل که قابلیت عرضه در بوفه مدارس دارند نیز مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: انواع غذاهای پختنی مثل آش و سوپ، لوبیا، عدس، حلیم، شله زرد، فرنی و شیر برنج نیز در صورت پخت بصورت بهداشتی مجاز به عرضه در بوفه مدارس است.

به گفته احسان‌خواه عرضه انواع میوه‌های شسته شده و ضدعفونی شده بصورت وکیوم در بسته‌های یک نفره در بوفه مدارس مجاز است.

 احسان‌خواه گفت: عرضه نوشیدنی هایی مثل دوغ بدون گاز، آبمیوه های طبیعی پاستوریزه، ماء الشعیر و آب معدنی هم در بوفه مدارس مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هرگونه تخلف در بوفه های مدارس در خصوص فروش مواد خوراکی غیرمجاز قابل پیگیری است، گفت: اجرایی شدن دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان در کلیه مدارس اهمیت دارد.

احسان‌خواه با تاکید بر اینکه بوفه های مدارس تحت نظارت مستقیم آموزش پرورش قرار دارند، گفت: هرگونه تخلف در بوفه مدارس پیگیری می‌شود و مدیران مدارس مسئول مستقیم بوفه مدارس هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه شماره تماس کارشناسان سلامت هر منطقه در بوفه مدارس نصب می‌شود، گفت: با تماس مبنی بر هر نوع تخلف گروه بازرسی ویژه به مدرسه اعزام می‌شوند و تخلفات صورت گرفته مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

احسان‌خواه افزود: علاوه بر این کارشناسان سلامت اداره کل آموزش و پرورش به طور منظم بر کار بوفه‌های مدارس نظارت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار