مدیر اداره جهاد کشاورزی گیلانغرب؛ از آغاز عملیات کشت چغندر قند در سطح 100 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 09 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،سعید حیدرپور روز یکشنبه افزود: در صورت وضعیت مطلوب بارندگی ها و شرایط مناسب کشت، پیش بینی می شود با عملکرد 40 تن در هر هکتار در مجموع چهار هزار تن چغندر قند برداشت و تحویل کارخانه های قند اسلام آبادغرب و بیستون شود.
وی اظهار کرد: محصول چغندر قند پاییزه که سال گذشته برای نخستین بار در گیلانغرب کشت شد، بازدهی مطلوبی داشته و پیش بینی می شود تولید چغندر قند امسال در مقایسه با سال گذشته به 2 برابر افزایش یابد.
وی بیان کرد: با توجه به کشت موفقیت آمیز محصول چغندر قند در سال گذشته، کشت این محصول امسال نیز در برنامه های کاری قرار گرفته است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی گیلانغرب، هدف از کشت پاییزه چغندر قند را صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد و افزود: اصلاح خاک و صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب، از مزایای کشت پاییزه چغندر قند است ضمن اینکه برداشت آن در فصلی که کارخانه های قند اسلام آباد و بیستون با رکود مواجه هستند، باعث می شود این کارخانه ها فعال شده و از اشتغالزایی لازم برخوردار شوند.
حیدرپور ادامه داد: در صورت کشت به موقع چغندر قند، بارندگی مطلوب و اعمال نظارت فنی، عملکرد محصول تا 50 تن در هر هکتار را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه کشت پاییزه چغندر قند تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد که در سال های اخیر علاوه بر چغندر قند پاییزه، محصولات دیگری مانند نخود فرنگی در گیلانغرب کشت شد که بازدهی مطلوبی داشته است. 
شهرستان گیلانغرب دارای 41 هزار زمین کشاورزی و باغی است و سالیانه 118 هزار تن انواع محصولات در این منطقه تولید می شود که تولید برخی محصولات کشاورزی مانند انگور یاقوتی، برنج و پسته آن منحصر به فرد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار