در جلسه استاندار با فرمانداران استان کرمانشاه مطرح شد
ساماندهی وضعیت کدورت آب هرسین، اصلاح سیستم هدایت آب‌های سطحی کرمانشاه و رفع مشکلات آب‌رسانی و محورهای مواصلاتی شهرستان‌های استان کرمانشاه در جلسه استاندار با فرمانداران مطرح شد.
کد خبر: ۳۱۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 13 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه استاندار با فرمانداران استان کرمانشاه بعد از ظهر امروز به منظور بررسی وضعیت پرو‌ژ‌ه‌های آب‌رسانی، کشاورزی و راه مناطق مختلف این استان برگزار شد.

فرماندار هرسین در این جلسه با اشاره به اینکه نگرانی زیادی در مورد بالا رفتن کدورت آب این شهرستان در فصل بارندگی وجود دارد، اظهار داشت: 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این وضعیت در نظر گرفته شده ادامهست که در تخصیص آن باید اقدامات فوری انجام بگیرد.

امیر شاه‌آبادی با اشاره به اینکه بررسی‌های لازم برای ساماندهی وضعیت کدورت آب هرسین در هنگام بارندگی انجام گرفته است، ادامه داد: امکان تخریب کاریزهای منتهی به سراب هرسین زیاد است و ممکن است در نخستین بارندگی کدورت آب بالا برود.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه احداث یک مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی 10 هزار مترمکعب مشکل آب نفت‌شهر را حل می‌کند، ادامه داد: 800 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری واحدهای مسکن مهر قصرشیرین نیاز داریم.

فرامرز اکبری تعداد واحدهای مسکن مهر یاد شده را 130 واحد عنوان کرد و متذکر شد: واحدهای پروژه مسکن مهر شهرستان قصرشیرین تاکنون از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است که زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

فرماندار کرمانشاه نیز با هشدار در مورد آب‌گرفتگی واحدهای مسکونی محلات واقع در بافت فرسوده شهر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: با وقوع نخستین بارندگی شاهد آب‌گرفتگی در این منازل هستیم که آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها از طریق سیستم فاضلاب در این منازل موجب آب‌گرفتگی می‌شود.

فضل‌الله رنجبر اصلاح سیستم هدایت آب‌های سطحی در این محلات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید برای اصلاح و ساماندهی این وضعیت اعتباراتی در نظر گرفته شود و از سویی واحدهای مسکونی محلات حاشیه‌نشین در شهر کرمانشاه نیز نیاز به دریافت مجوز آب، برق و گاز هستند.

وی پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی در شهر کرمانشاه که خسارت‌هایی ناشی از بارش‌های باران متحمل شده‌اند را مورد اشاره قرار داد و گفت: توسعه بیمه منازل در این مناطق بسیار مهم است که آبفای شهری باید در این زمینه مشارکت لازم را انجام بدهد.

مرادعلی تاتار، فرماندار دالاهو نیز به مشکل کم‌آبی و کاهش افت فشار آب در مناطق مرتفع در شهرستان دالاهو اشاره کرد و متذکر شد: ایستگاه پمپاژ بخش گهواره نیز در داخل مخزن سد آزادی قرار دارد که باید جابه‌جا شود.

فرماندار روانسر نیز دیگر نماینده دولت در شهرستان‌های منطقه اورامانات بود که در این جلسه تصریح کرد: وضعیت سیستم فاضلاب شهرستان روانسر مشکلاتی دارد و روند تخصیص اعتبارات و ساماندهی آن به کندی پیش می‌رود.

فرماندار پاوه با اشاره به مشکلات آب‌رسانی و جاده‌ای در بخش ورودی این شهرستان، گفت: پنج نقطه شهری در شهرستان پاوه وجود دارد که مشکل آب‌رسانی بیشتر در یکی از محلات احساس می‌شود و مشکلاتی نیز در بخش راه‌ها و مسیرهای روستایی وجود دارد که با تامین اعتبار این مشکلات رفع می‌شود.

فرماندار ثلاث‌باباجانی نیز از وجود مشکلات آب‌رسانی در سه محله شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی خبر داد و عنوان کرد: حدود 130 خانوار در منطقه‌ای موسوم به شهرک گاوداری در ورودی شهر اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرده‌اند که نیاز به ارائه مجوز تامین آب در این منطقه وجود دارد.

لزوم رفع موانع ساخت تصفیه‌خانه شهرستان سنقروکلیایی، سامان‌دهی مسیر ورودی محله غم‌تسلی در کنگاور، افزایش اعتبارات برای ساخت فاز 2 بیمارستان شهرستان اسلام‌آباد غرب، رفع مشکل کمبود آب در بخش‌های از شهرستان سرپل‌ذهاب، سامان‌دهی مسیر منتهی به دهستان‌های شهرستان صحنه، لزوم تعریض و به‌سازی محورهای مختلف اصلی و روستایی شهرستان گیلان‌غرب و تاکید بر رفع مشکلات راه‌ها و جاده‌های شهرستان جوانرود نیز توسط فرمانداران این شهرستان‌ها در این جلسه مطرح شد.

مدیران‌کل حاضر در این نشست نیز گزارش‌ها و توضیحاتی را در مورد میزان و نحوه پیشرفت پروژه‌ها در حوزه آب‌رسانی، کشاورزی و راه ارائه دادند و راه‌کار‌هایی برای رفع مشکلات این پروژ‌ه‌ها و تخصیص اعتبارات نیز در این جلسه از سوی اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه بیان شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار