آیت‌الله علما تاکید کرد
امام جمعه کرمانشاه مسأله بی‌اعتمادی به آمریکا را لازمه مورد توجه قرار گرفتن از سوی همه دستگاه‌های دولتی در کشور دانست و گفت: باید به گفته ائمه(ع) از تجارب ارزشمند گذشته درس بگیریم و فریب استکبار را نخوریم
کد خبر: ۳۱۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 14 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: توجه و عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان الگوگیری از هدف اصلی امام حسین(ع) در قیام عاشورا از ضروریات هر جامعه اسلامی است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه به اجرای مراسمات عزاداری امام حسین(ع) در سایر کشورهای جهان و با پوشش‌های دینی توسط دسته‌های سوگواری، به‌ویژه در کشورهای اروپایی و آمریکایی اشاره کرد‌ و قیام امام حسین(ع) را سرمشق کاملی برای اجرای عدل و حقیقت‌جویی دانست.

به گفته وی، حرکت سیدالشهدا(ع) به‌عنوان عمل به فریضه واجب امر به معروف و‌ نهی از منکر، جریان انقلابی را در دنیا ایجاد کرده است و باید با جدیت بر اشاعه این فریضه واجب دینی در جوامع اسلامی مراقبت کنیم و خود را بر تذکر لسانی همگانی جامعه و اثربخشی آن مسؤول و مقید بدانیم.

این مسؤول 12 محرم سال‌روز شهادت سیدالساجدین(ع) و ورود کاروان اسیران کربلا اشاره کرد و یاران امام حسین(ع) را پیروز قیام عاشورایی عنوان کرد و گفت: پس از گذشت 1400 سال از واقعه حماسه‌ساز عاشورای حسینی در همه کتب دانشگاهی و‌ علمی این حرکت معنوی ترویج و تدریس می‌شود.

علما به جان‌فشانی و ایثار شهدای مدافع حرم با تاسی از سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: باید در جامعه درس انقلابی فکر کردن و انقلابی رفتار و عمل کردن را از این بزرگان و ایثارگران بیاموزیم.

وی 23 مهر ماه را سالروز شهادت آیت‌الله شهید اشرفی‌اصفهانی پنجمین شهید محراب استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی خدمات ارزشمندی به کشور و نظام انجام داد و خون شهدا پایمال نمی‌شود و اثرگذار است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به 24 مهر ماه‌، سالروز پیوند اولیا و مربیان مدارس، گفت: سرمایه کشور نسل آینده‌ساز کشور است و در همه مقاطع تحصیلی در دبستان، دبیرستان  و دانشگاه‌ها باید با وجود فضای کنونی در تربیت دینی آن‌ها از سوی اولیا و مربیان مراقب شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه بزرگ‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری را مراقبت در تربیت دینی نسل جوان کشور عنوان و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها بر مراقبت از موضوع نفوذ و جنگ نرم در کشور به مسؤولان مکرر تذکر می‌دهند.

وی 24 مهر ماه را روز جهانی نابینایان و عصای سفید دانست و ادامه داد: 24 مهر ماه مصادف با سالروز درگذشت مجاهد و عالم ربانی آیت‌الله مهدوی‌کنی است که تا آخرین لحظه مرگ در مسیر صراط مستقیم حرکت کرد.

علما 20 مهر ماه را مقارن با سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: مصوبات خوبی در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در نظر گرفته شد که بخشی از مصوبات عملیاتی شد و‌ مابقی نیز در حال اجرا است.

این مسؤول با تاکید بر اجرایی کردن شعار سال در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه، تصریح کرد: آمریکا وام‌دار قصه گرگ و میش است و با کشور ما کنار نیامده و سر سازش ندارد و به فرموده امام راحل در واقع آمریکا به خون اسلام تشنه است و در کشورهای خاورمیانه، سناریو و اهداف شوم جنگ و خون‌ریزی دارد.

امام جمعه کرمانشاه مسأله بی‌اعتمادی به آمریکا را لازمه مورد توجه قرار گرفتن از سوی همه دستگاه‌های دولتی در کشور دانست و متذکر شد: باید به گفته و سفارش ائمه اطهار(ع) از تجارب ارزشمند گذشته درس بگیریم و هرگز فریب استکبار را نخوریم.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه به نقش جوانان ولایت‌مدار کشور در اشاعه فرهنگ غنی عاشورایی اشاره کرد و افزود: از همه هیأت‌های مذهبی که در دهه محرم با اجرای مراسمات سنتی و فرهنگی در اشاعه فرهنگ عاشورایی و پیام قیام امام حسین(ع) تلاش کردند، نهایت تجلیل و قدردانی را دارم.

علما با بیان اینکه استان کرمانشاه در مسیر تردد زوار کربلای‌ معلی قرار دارد و باید برنامه‌های فرهنگی از سوی هیأت‌های مذهبی در مناسب‌های ویژه در سال اجرایی شود، اظهار داشت: باید همانند دیگر کشورهای مذهبی در استان یک‌روز را به‌عنوان اجتماع بزرگ دینی در ترویج اسلامی و هدایت نسل آینده‌ساز کشور در نظر بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار