امام جمعه کنگاور گفت: تکمیل نهضت خونین سیدالشهدا (ع) و به ثمر رساندن خون پاک شهدای کربلا رسالت مهم امام سجاد(ع) بود.
کد خبر: ۳۱۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 14 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمد ایوبی روز جمعه با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) به خبرنگار ایرنا گفت: امام سجاد (ع) سرور و زینت بخش عبادت کنندگان است و فزونی عبادت امام به درگاه حق تعالی موجب شد ایشان را 'سیدالساجدین' لقب دهند. 
وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) انسانی کامل و برگزیده حق از تمام جهات اخلاقی، عملی و عبادی بودند، افزود: امام سجاد (ع) نمونه مجسم قرآن کریم و رسول خدا (ص) بودند. 
حجت الاسلام ایوبی تصریح کرد: حسن معاشرت، مردم دوستی، بزرگواری، سخاوت، کثرت در دعا و نیایش از جمله صفات برجسته این امام بزرگوار محسوب می شود.
وی به سخنرانی های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کوفه اشاره کرد و گفت: ایستادگی در برابر ظلم و افشای جنایات ابن زیاد از جمله اقدامات مهم امام سجاد (ع) بود.
امام جمعه کنگاور ادامه داد: شرایط اجتماعی و سیاسی امام به گونه ای بود که نمی توانستند آشکارا با مردم سخن بگویند و از سلاح دعا استفاده می کردند. 
حجت الاسلام ایوبی، با بیان اینکه در آن دوران دعا مؤثرترین وسیله برای سازندگی و تربیت افراد بود، گفت: مجموعه دعاهای آن حضرت در کتاب صحیفه سجادیه گردآوری شده که به زبور آل محمد مشهور است. 
وی اظهار کرد: ولید بن عبدالملک مرد ستمگر و زورگویی بود که از شخصیت روحانی و الهی امام سجاد(ع) در بین مردم واهمه داشت به همین دلیل توسط هشام بن عبدالملک امام را در سال 95 هجری مسموم و به شهادت رساندند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار