فرماندار سنقرو کلیایی:
فرماندار شهرستان سنقرو کلیایی نرخ بیکاری این در شهرستان را 14.6 عنوان کرد و گفت: از 30 هزار و 273 نفر جمعیت شهرستان سنقرو کلیایی بیش از 25 هزار و 846 نفر شاغل و چهار هزار و 427 نفر بیکار هستند.
کد خبر: ۳۱۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 16 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،یاور محمدی امروز اظهار داشت: شهرستان سنقرو کلیایی با وسعت دو هزار و 308 کلیومتر مربع و دارای هشت دهستان و 238 آبادی است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان 211 آبادی داری سکنه و 27 آبادی خالی از سکنه دارد، بیان کرد: شهرستان سنقرو کلیایی بیش از 91 هزار و 900 نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از 50 درصد آن شامل جمعیت شهری و  49 درصد نیز جمعیت روستا و عشایری است.

فرماندار سنقرو کلیایی خاطرنشان کرد: سهم شاغلان در بخش صنعت و معدن بیش از 11 درصد، در کشاورزی 47 درصد و در خدمات 41 درصد است.

به گفته وی، نرخ بیکاری این شهرستان 14.6 است به‌طوری که از 30 هزار و 273 نفر جمعیت بیش از 25 هزار و  846 شاغل و چهار هزار و 427 بیکار هستند.

محمدی با اشاره به اینکه از 218 شهرک صنعتی استان 6 واحد صنعتی در شهرستان سنقرو کلیایی مستقر است، تصریح کرد: این شهرستان رتبه 6 صنعتی در سطح استان و نیز از نظر سرمایه‌گذاری رتبه پنج را دارد.

وی با اشاره به برخی طرح‌های توسعه‌ای در شهرستان سنقرو کلیایی ادامه داد: پیگیری طرح‌های صنعتی با همکاری بنیاد برکت، احداث واحد فرآوری نخود با ظرفیت 500 تن درسال و واحد تولید بسته‌های غذایی با 400 تن در سال‌، کشتارگاه دام سبک و سنگین با ظرفیت 165 هزار راس درسال، احداث واحد تولیدی عسل با یک‌هزار تن در سال، برگزاری جشنواره آفتاب‌گردان از جمله طرح‌های توسعه‌ای در این شهرستان است.

به فرماندار شهرستان سنقرو کلیایی، از دیگر طرح‌های پیشنهادی توسعه‌ای در این منطقه، فعال‌سازی صنایع معدن شهرستان سنقرو کلیایی است.

وی با اشاره به طرح بهسازی راه سنقر- قروه و نیز دو بانده کردن راه اصلی سنقر - بیستون، گفت: ترافیک به سمت محور سنقر به بیستون بیشتر از مسیر سنقر به قروه بوده و احداث کمربندی سنقر و کلیایی، رفع نقاط پر حادثه،  تکمیل راه سنقر به کامیاران، چهار بانده کردن بخشی از مسیر سنقر به بیستون در دستور کار است.

 محمدی در پایان به تکمیل طرح آبرسانی به شهر سنقر از سد سلیمان شاه، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان و اجرای 2 تقاطع غیرهم سطح در ورودی شهر، بهسازی بافت فرسوده شهری، احداث پارک سبز و ...اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار