تازه‌ترین آمار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از رشد چشمگیر کمی و کیفی تولیدات علمی موسسه علوم و فناوری رنگ حکایت دارد.
کد خبر: ۳۱۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 16 October 2016
انتشار یافته‌های پژوهشی در مجلات معتبر علمی پژوهشی یکی از شاخص‌های مهم برای ارزیابی کیفیت پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی محسوب می‌شود.

در این راستا، هدف موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش توسعه متوازن کمی و کیفی سطح مقالات منتشر شده در سال‌های اخیر بوده که بررسی دفتر نظارت و ارزیابی موسسه حکایت از تحقق این هدف دارد.

موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش در کنار رشد چشمگیر در افزایش کمی مقالات چاپ شده و کسب سرانه  3.3 مقاله در مجلات ISI  که جزو موفق‌ترین موسسات در بین کلیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی- پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزایش سطح کیفی این مقالات را نیز از نظر دور نداشته و دراین زمینه نیز دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای کسب کرده است.

بررسی برون‌داده‌های پژوهشی موسسه در سال‌های اخیر نشان می دهد که میانگین ضریب تاثیر مقالات ISI موسسه 103.2 بوده است و همچنین 50 درصد مجلاتی که اعضای هیات علمی موفق به چاپ مقاله ISI در آنها شده‌اند در چارک اول (Q1) قرار دارند. سهم مجلات چارک‌های دوم (Q2)، سوم (Q3) و چهارم (Q4) نیز به ترتیب 35، 13 و 2 درصد بوده است.

همچنین 56 درصد مقالات اعضای هیات علمی موسسه درمجلات چارک اول (Q1) و 33 درصد آنها در مجلات چارک دوم (Q2) به چاپ رسیده‌اند.

ارزش این دستاورد زمانی بیشتر نمایان می‌شود که بدانیم مطابق آمار ارائه شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۴ به طور متوسط 21 درصد مقالات پژوهشگران کشور در مجلات چارک اول (Q1) به چاپ می‌رسد.

مقایسه این شاخص کیفیت (نزدیک به سه برابر بودن میانگین موسسه در مقایسه با میانگین کل کشور) حکایت از توانمندی بالای اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان موسسه در انجام طرح‌های پژوهشی با کیفیت بالا  و در رده جهانی دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار