معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:‌ با توجه به تراکم واحدهای تولید دامی در استان در نظر داریم در زمینه اصلاح ساختار این واحدها تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۱۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، حسین علی‌بیگی با اشاره به وضعیت استان قم در زمینه تولیدات دامی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته به طور معمول استان قم در چند سال اخیر در زمینه تولیدات دام و طیور به عنوان صادرکننده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص تولید تخم مرغ 8 هزار تن در سال است که رتبه 6 کشور را به خود اختصاص می‌دهد و نزدیک به 81 درصد از تولید آن مازاد بر نیاز استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه استان قم در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه 11 و در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه 12 کشور را دارد، گفت: 45 هزار و 122 تن در سال گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که نزدیک 68 درصد تولید آن مازاد بر نیاز استان است و به استان‌های دیگر صادر می‌شود. در زمینه گوشت مرغ نیز با توجه به میزان تولید 32 هزار و 600 تن در سال، نزدیک به 15 درصد از تولید مازاد بر نیاز است.

وی یادآور شد: 160 هزار تن در سال شیر خام در استان تولید می‌شود که نزدیک به 37 درصد از این مقدار مازاد بر نیاز استان است.

علی‌بیگی با بیان اینکه عسل قم نسبت به کشور کیفیت بالایی دارد، گفت: 289 تن در سال عسل تولید می‌شود و عسل یونجه قم نسبت به دیگر عسل‌های کشور رتبه بالایی از نظر کیفیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 7 هزار واحد دامداری در استان فعال است و در بخش دام و طیور نزدیک به 17 هزار و 163 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه استان قم 0.6 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به این میزان وسعت، واحدهای تولیدی در این استان تراکم بالایی دارد، به همین دلیل دنبال افزایش کمی این واحدها نیستیم، بلکه در بحث اصلاح ساختار تلاش می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از دولت می‌خواهیم تا خدمات بهتر به تولیدکنندگان ارائه شود، تولیدکنندگان بخش کشاورزی مظلوم‌ترین تولیدکنندگان هستند، به جرأت ادعا می‌شود که با زیان تولید می‌کنند ولی به دلیل علاقه و نداشتن مهارت در شغل دیگر به کشاورزی می‌پردازند، بنابراین دولت باید در زمینه از آنها حمایت کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار