معاون استاندار ایلام با اشاره به اهمیت متوقف نشدن عملیات اجرایی منطقه نفتی آذر در ایام اربعین حسینی گفت: میدان نفتی آذر و لزوم بهره برداری سریعتر از آن خواسته مسئولان و مردم استان است.
کد خبر: ۳۱۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 26 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل منطقه سروک آذر اظهار کرد: منابع عظیم نفت و گاز در این استان باعث شد نگاه مسئولان وزارت نفت به ایلام ویژه باشد.

به گفته وی، در سال های اخیر طرح های بسیار بزرگی در مناطق مختلف استان آغاز شده که در صورت بهره برداری از آنها نوید بخش تبدیل استان ایلام به یکی از قطب های تولید انرژی کشور است.

وی افزود: پروژه های متعددی همچون ان جی ال و پتروشیمی دهلران و توسعه برداشت از میادین تنگ بیجار، آذر، چنگوله و عین خوش اینک در دست اقدام است که در صورت بهره برداری زمینه اشتغالزایی برای بخش قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده استان را فراهم می کند.



کلانتری تاکید کرد: با تلاش همه ارگان ها و بویژه هماهنگی با پلیس راه در صدد هستیم تا در روند تردد کامیون های حامل تجهیزات مورد نیاز این شرکت در ایام منتهی به اربعین خللی ایجاد نشود.

به گفته وی، با توجه به محدودیت های ایجاد شده برای حرکت کامیون ها از مسیر ایلام به مهران در این ایام، کامیون های این شرکت می توانند از مسیر اندیمشک به دهلران و از دهلران به منطقه نفتی آذر تردد کنند تا توقفی در سرعت پیشرفت طرح های این منطقه بوجود نیاید.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال نیز با حجم بسیار زیاد تردد خودروها در ایام اربعین حسینی در مسیرهای ارتباطی ایلام روبرو باشیم با توجه به اینکه جاده های استان جوابگوی این حجم از تردد زائران نیست لذا باید با هماهنگی ارگان ها پیش بینی های لازم به منظور سهولت در رفت و آمد و جلوگیری از بروز گره های ترافیکی در مسیرهای منتهی به مرز مهران اندیشیده شود.

وی گفت: بر اساس هماهنگی با نیروی انتظامی، تردد کامیون ها در ایامی که با حجم زیاد تردد در مسیر کرمانشاه به مهران روبرو هستیم، ممنوع می شود تا از بروز ترافیک در مسیر و هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت سروک آذر نیز در این دیدار گفت: این میدان بین ایران و کشور عراق مشترک است که 2 سوم این میدان در حوزه کشور عراق و یک سوم در حوزه کشورمان قرار دارد.

مجید حبیبی ادامه داد: تکمیل طرح های این حوزه نفتی از اولویت های وزارت نفت است ولی امیدواریم با همکاری مسئولان استان با توجه به در پیش بودن ایام اربعین خللی در انتقال تجهیزات مورد نیاز به این شرکت ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: اگر در بازه 20 روزه ایام منتهی به اربعین تجهیزات مورد نیاز به این منطقه ارسال نشود، امکان برداشت 15 هزار بشکه از میدان که بر اساس پیش بینی ها باید تا پایان امسال محقق شود، به تاخیر خواهد افتاد.

حبیبی ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی بویژه نیروی انتظامی زمینه انتقال محموله های این شرکت در ایام منتهی به اربعین فراهم شود.

رئیس پلیس راه ایلام نیز در سخنانی گفت: در سه روز مانده به اربعین و سه روز پس از این روز با پیک تردد زائران مواجه خواهیم شد بر این اساس از 20 آبان تا پنجم آذر امکان تردد وسایل نقلیه سنگین در مسیرهای ایلام به مهران و بالعکس ممنوع می شود.

سرهنگ محسن ناصری اضافه کرد: سال گذشته تردد کامیون های تجهیزات و همچون تانکرهای حامل بار به منظقه آذر مشکلاتی را در روند تردد وسایل نقلیه سبک در مسیر ایلام - مهران و بالعکس ایجاد کرد که امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته امسال شاهد این مسائل نباشیم.

اکتشاف منابع نفت و گاز در ایلام از سال 1347 توسط انگلیسی ها آغاز شد، این استان هم اکنون دارای 6 درصد ذخایر نفت (رتبه سوم) و 11 درصد منابع گاز (رتبه دوم) کشور است.

میدان نفتی آذر یکی از میدان های نفتی ایران است که در شرق شهرستان مهران واقع شده که مخزن این میدان با میدان نفتی بدرای کشور عراق مشترک است ، این میدان دارای ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام در جا است و میزان نفت قابل استحصال از این میدان ۴۰۰ میلیون بشکه برآورد می شود.

بهره برداری از منابع نفت و گاز، حمایت از اکتشاف، توسعه و تجهیز میادین نفتی و گازی، احداث پالایشگاه های نفت، توسعه پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تولید ثروت، اشتغال پایدار و توسعه استان را به همراه خواهد داشت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار