مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت:این سند در سه بخش ارتقای کیفیت گندم، نان و آرد در حال تدوین است که برای هر بخش اعتبارت، تجهیزات و نیازسنجی ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۲۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 30 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان پور روز یکشنبه افزود: مراحل آماده سازی این سند تا پایان سال جاری به اتمام برسد و در صورت تصویب در کارگروه و شورای آرد و نان استان در ابتدای سال آینده به مرحله اجرا و عملیاتی برسد.

سلیمان پور افزود: طبق این سند در حوزه آرد و نان کارخانه های آرد سازی باید به رفع نواقص فنی و بهداشتی خود و افزایش سبوس آرد بپردازند و همچنین نانوایی ها هم با اخذ تسهیلات بانکی نسبت به نوسازی و استاندارد کردن تجهیزات خود اقدام کنند.

وی در مورد گندم هم اظهار کرد: کشاورزان باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ضمن استفاده از ارقام بذرهای اصلاح شده در مورد مبارزه با آفات و امراض گندم و شیوه های نوین کاشت، داشت و برداشت نیز آموزش های لازم را فرابگیرند.

وی تاکید کرد: اجرای درست و اصولی این سند نیازمند همکاری بین بخشی دستگاه های مرتبطی چون جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت ومعدن و تجارت، استاندارد، استانداری و بانک های عامل است.

سلیمان پور با توجه به اجرای مطلوب این سند در استان هایی چون مازنداران و کرمان ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح در استان ایلام هم در طی یک زمان بندی سه تا پنج ساله عملیاتی و محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار