مدیرکل استاندارد استان خوزستان:
بیشتر آسانسورهای دستگاه های دولتی در خوزستان ایرادات بحرانی و خطرناک دارند و باید این حساسیت ایجاد شود که برای حفظ جان مردم بازرسی از آسانسورها در مدت زمان کوتاه انجام شود
کد خبر: ۳۲۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 31 October 2016
مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: بیشتر آسانسورهای دستگاه های دولتی در خوزستان ایرادات بحرانی و خطرناک دارند و باید این حساسیت ایجاد شود که برای حفظ جان مردم بازرسی از آسانسورها در مدت زمان کوتاه انجام شود.

رضا دهدشتی در نشست خبری در سرسرای اداره کل استاندارد خوزستان بیان کرد:اداره کل استاندارد قبل از نصب آسانسور در ساختمان ارزیابی خود را از دستگاه دارد اما رسیدگی ارزیابی دوره ای با صاحبان آسانسور است.

وی بیان کرد: در مکان هایی همچون دانشگاه ها و بیمارستان ها که استفاده از آسانسور زیاد است باید ارزیابی دوره ای آسانسور در زمان های کوتاه انجام شود.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: بررسی گسترده ای از آسانسورهای دستگاه های دولتی در خوزستان انجام گرفت و گزارش تحویل استانداری و دستگاه مربوطه برای رسیدگی داده شد.

وی گفت: بررسی آسانسورهای بخش خصوصی با اداره کل استاندارد نیست مگر آنکه بخش خصوصی خود درخواست ارزیابی را دهد.

** ترازوی طلافروشی ها در سطح خوزستان استاندارد است
دهدشتی ادامه داد: بازار طلا در سه سال گذشته وضعیت آشفته ای داشت و اطلاعاتی از محل تولید و توزیع بازار طلای خوزستان در دست نبود اما هم اکنون اداره کل استاندارد بازار طلای استان را به خوبی زیر پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه بررسی عیار طلا با استاندارد است افزود: تمامی ترازوهای طلا فروشی ها در سطح خوزستان استاندارد بوده و کالیبره شده اند اما ممکن است ترازوها در شرایط محیط دچار اختلالاتی شوند.

دهدشتی همچنین با اشاره به بازرسی برنج های وارداتی عنوان کرد: بازرسی برنج های وارداتی بر عهده استاندارد است اما بازرسی برنج های تولید داخلی برعهده سازمان جهاد کشاورزی است؛ برنج های قاچاق و ته لنجی توسط استاندارد بازرسی نمی شوند.

مدیرکل استاندارد خوزستان در ادامه افزود: پارسال 300 محموله کلای غیر استاندارد توسط استاندارد مرجوع و به کشورهای مبدا بازگشت داده شد.

وی گفت: استاندارد مشاور واحدهای تولیدی است و تلاش دارد تا با تذکر به واحدهایی که محصولات آنها دچار مشکل است را بهبود دهد.

دهدشتی همچنین با اشاره به بازرسی واحدهای تولیدی آبلیمو در خوزستان گفت: دو واحد تولید آبلیمو در خوزستان وجوددارد که به لحاظ استاندارد مشکلی ندارند و تولیدات آنها مورد تایید است.

وی افزود: واحدهای تولیدی باید به این باور برسند که برای داشتن بازار و درآمدزایی بیشتر کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و تولید کننده باید به این باور ذهنی دست یابد که استاندارد لازمه کار است.

مدیرکل استاندارد خوزستان درادامه بیان کرد: متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان تنها منفعت یک روزه خود را می بینند و از منابع بی کیفیت به منظور صرف هزینه کمتر در تولید استفاده می کنند که این کار باعث می شود تا صادرات آنها کاهش یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آزمایشگاه بنزین در خوزستان در حال راه اندازی است گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه می توان بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت را ارزیابی کرد.

دهدشتی درادامه اظهار کرد: در 6ماه نخست امسال در بررسی انجام گرفته از واحدهای تولیدی سه مورد جعل نشان استاندارد، 97 مورد مغایرت با نشان استاندارد و 64 مورد نداشتن پروانه استاندارد مشاهده شد که با آنها برخورد شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: همچنین در این مدت 21 مورد توقیف شهر و زمین بازی، 49 مورد توقیف واحد تولیدی و 148مورد توقیف از بازار توسط این اداره کل صورت گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار