2 سال از وعده پرداخت مطالبات بیمه کشاورزان اردبیل گذشت!
بارش برف اخیر110 میلیارد ریال به باغات استان بویژه در مناطق مشگین شهر، خلخال و گیوی خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۳۲۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 02 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اعلام این خبر افزود: علاوه بر این تاسیسات برق ، درختان سطح شهر و درختان سیب اردبیل و 2 مرغداری و دامداری خسارت سنگینی را متحمل شدند که برای جبران این خسارت ها تلاش می شود .
 
وی با بیان اینکه این خسارت ها موجب کاهش تولید میوه در سال آینده می شود افزود: بیشترین میزان خسارت در منطقه زرج آباد شهرستان کوثر ،خلخال و مشگین شهر به باغات میوه وارد شده است.
 
امامی با اشاره به جبران خسارت های وارد شده به باغات میوه و دیگر تاسیسات گفت:دولت برای جبران خسارت ها در کشور 13 هزارو 500 میلیارد ریال به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص داده که سهم هر استان براساس میزان خسارت ها مشخص و تخصیص داده می شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از آمادگی دستگاه های ذی ربط برای مقابله با بحران بخصوص بارش برف در چند روز آینده خبر داد و افزود:با توجه به اینکه از امروز بعد از ظهر بارش برف دوباره آغاز می شود و در مرکز و جنوب استان هم کولاک پیش بینی شده لازم است اکیپ های راهداری بصورت آماده باش در جاده ها مستقر شوند .
 
به گزارش تابناک اردبیل،تحمیل خسارت 110 میلیاردریالی به باغداران استان در حالی است که  با گذشت دو سال از وقوع سرمازدگی در باغات و تگرگ در اراضی زراعی، مطالبات کشاورزان در قالب بیمه زراعی و باغی پرداخت نشده است.
 
به گزارش تابناک اردبیل، بارش برف اخیر در استان اردبیل بیشتر بر درختان سطح شهر و سیم های برق و باغات میوه خسارت وارد کرد که بر اساس برآورد اولیه و اعلام شرکت توزیع برق و شهرداری اردبیل این خسارت در سیم های برق هفت میلیارد و500 میلیون ریال ، درختان سطح شهر 20 میلیارد ریال و باغات میوه 110 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جهادگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
با سلام وتشکر از سایت دلسوز تابناک
این چه وضعی است که با هر اتفاق ساده ای خسارات فراوان بروز میکند.بخصوص برای کشاورزان زحمتکش.سیب زمینی که از محصولات عمده کشاورزی استان است دچار آفت پروانه شده.درختان سیب مشکین شهر قطع میگردد.آنطرفتر هزاران تن میوه زیر برف از بین رفته.دامداریهای صنعتی همه ورشکسته وتعطیل.غرامت خسارت دیدگان هم پرداخت نمیشود.مطالبات گندمکاران نیز که اونطوری پرداخت میشود.استان هم استان کشاورزی است.آیا وقتش نرسیده مسوولان محترم توجه جدی به این بخش اقتصادی استان بنمایند.اگر دیر شود معیشت اکثر خانوارهای استان دچار معضل شده و در بحث اشتغال نیز اوضاع وخیمتر خواهد شد.منصفانه باید بگویم ما هم در سازمان جهاد کشاورزی همه در خوابیم.یعنی واقعا کاری از ما خواسته نمیشود.رکود رخوت وسستی سازمان را فلج کرده.اونایی که از نزدیک با سازمان مادرارتباط هستند خوب میفهمند چه میگویم.البته با تهیه گزارشات عملکرد وآمار وارقام غلط همش داریم بیست میگیریم.بماند.باور بفرمایید از روی دلسوزی و وجدان درد مینویسم.با تشکر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار